Ali Erbaş: İslam, meşru bir nikâha dayanmayan hiçbir birlikteliği kabul etmez

featured

Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş, “İslam, meşru bir nikâha dayanmayan hiçbir birlikteliği kabul etmez” diye konuştu.

Amasya’daki tarihi Sultan II. Bayezid Camii’nde hutbe okuyan ve cuma namazı kıldıran Diyanet İşleri Başkanı Erbaş; dijital dünyanın hızla geliştiği bu dönemde, ‘yeni mecranın özendirdiği hayat tarzının haz, hırs, tüketim ve bireyselleşme üzerine kurgulandığına şahit olunduğunu’ söyledi.

Erbaş, “Maalesef bu durumdan aile yapımız da derinden etkileniyor. Kimi zaman en yakın dostumuz telefon ekranları, internet mecraları oluyor. Rahmet, sekînet ve muhabbet vesilesi ailemizden ilgiyi, sevgiyi ve muhabbeti esirgiyoruz” diye konuştu.

‘AİLE KURUMUNUN YERİNE İKAME EDİLECEK HİÇBİR SOSYAL YAPI YOKTUR’

İslam’ın meşru bir nikâh ile aile yuvası kurulmasını emrettiğini söyleyen Ali Erbaş, “Aile hayatımızı adalet, merhamet, sevgi, saygı, güven gibi değerler üzerine bina etmemizi öğütlemektedir. İslam, gayrı meşru ilişkilere, hayâsızlığa, iffetsizliğe ve çirkinliğe sevk eden davranışlara ise asla izin vermez. İslam, meşru bir nikâha dayanmayan hiçbir birlikteliği kabul etmez” şeklinde konuştu.

Ailenin bir tercih değil, ‘fıtri bir ihtiyaç olduğu’ görüşünü savunan Erbaş, “Aile kurmak ve aile olmak Hz. Âdem’den bu yana Peygamberlerin (Aleyhisselatü vesselam) sünnetidir. Aile kurumunun yerine ikame edilecek hiçbir sosyal yapı yoktur. Algıların gerçeğe galip geldiği ve insanlığın fıtrata aykırı dönüşümlere zorlandığı günümüzde bize düşen, dijital dünyanın olumsuzlukları karşısında milli ve manevi değerlerimizi esas alan bir duruş sergilemektir. Yaşadığımız çağın gerçeklerinden kopmadan, dijital mecraların da esiri olmadan değerleriyle birlikte aile olmaktır” dedi.

Ali Erbaş: İslam, meşru bir nikâha dayanmayan hiçbir birlikteliği kabul etmez

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

22 Yorum

  1. Laf ola beri gele… İslamiyette lüks oteller, haram yemek, vakıflarda cemaatlerde kurslarda çocuklara tecavüz etmek, devlet malına çökmek gibi konulara ne deniliyor? Biraz da onlardan bahsetsenize. Orasının ucu birilerine dokunur değil mi…

  2. 21 Mayıs 2022, 01:15

    Aile kurumu bir milleti ayakta tutan en önemli dayanak noktalarından biridir. Hele Türk milleti için bir mikro devlet, devletin parçalanamaz çekirdeği gibidir. Fakat nihayet 1980’den itibaren ve en hızlı şekilde de son 20 yıldır en fazla örselenen kurumdur. Dinî dayanaklar ve onların temsilcileri; evlatları ana-babalarına, ana-babaları evlatlarına düşman etmede sürdürdükleri ve savundukları düzen uğruna hiç bir sakınca görmemişlerdir. 3-4 yaşlarından itibaren kız-erkek çocukları yatılı/gündüzlü din kurslarına alarak akla, bilime, fenne, doğaya aykırı olarak kula kul yetiştiren adamlar Türk milletine aile konusunda ahkâm kesemez!

  3. 20 Mayıs 2022, 23:07

    Medeni hukuka göre kurulan evlilikler gereklidir ve toplumu oluşturan aileler böyle kurulur. Adamın bundan başka söylediği birşey var mı? Herkesin bildiğini tekrarlamış ve bunun haber değeri var mı Allah aşkına?

  4. 20 Mayıs 2022, 21:43

    Bu insanlar için istismar helal, Türk kadınlarını çocuklarını istismar eden insanlara bir şey dediğini hiçbir zaman görmüyoruz

    • Ablacigim mevzu nikah, nikah!

      • 21 Mayıs 2022, 03:31

        Dediğiniz doğru ama o abla galiba, bay Erbaş gibi istismar, tecavüz ve kamu malını yağmalamayı gözü görmeyenlerin ve dili konuşmayanların (Ensar/TÜGVA/TÜRGEV gibi sözde vakıf özde yandaş yiyicileri kast ediyor olsa gerek) bu konuda zerre kadar lâf söylemeye hakları olmadığını düşünerek yazmış. Tabii siz de aynı taifedenseniz bunu görmemiş olabilirsiniz. İşin özü dini siyasîleştiren veya siyaseti dinîleştiren akp kabilesinin ve bay Erbaş gibi destekçilerinin doğru olan sözü varsa bile artık insanlara itici geliyor!

  5. Dinin kaynagi Kuran’dir. Kuran okursaniz dikkatinizi cekecektir, bosanma, ayrilma, miras paylasimi, mehir vs gibi konularda onlarca ayet olmasina ragmen, nasil evlenilecegi konusunda tek bir ayet yoktur. Imam bulun, soyle edin, acik hava da olsun, akide sekeri yiyin falan demez. Allah insanlara birakmistir. Ali Erbas’in hayalindeki “mesru” algisina degil. Bu adamin gorevi ortaligi karistirmak. Kiyamet gunu hepimiz sok olacagiz. Hakir gordugunuz rus kadin nikahli sayilip, evliya bildikleriniz zinaya duserse afallamayin. Allah adina hukum vermeye calisarak kendinizi yakmayin.

    • Bu Nikah denen sey ne illet birseymis meger!

      T.C. Yasalarina göre nikahiniz olmadigi sürece evli sayilmazsiniz. Bu kadar basit. Neyin tepkisi bu birader. Dünyanin her yerinde bu böyledir.

      • Aynen. Benim dedigim de o zaten. Toplum nikahini nasil kiyiyorsa oyle kiyarsin. Dini nikah, resmi nikah, mesru nikah vs anlamsiz. Ayrica nikah sadece bu ikisi de olmak zorunda degil. Bunun fetvasini verecek kapasitem yok haliyle, ama iki genc arasindaki sevgili iliskisi dahi nikah olarak dusunulebilir eger kendi aralarinda uygun sekilde anlasmislar ise. ama bunlara kalsa hepsi zina. Kendileri uc avrat alinca zina olmuyor ama. Ali Erbas da bunu biliyor zaten, bu aciklamalari yapiyor, maksat saflari parcalayip kendilerine ceksinler. Yetisin ahali din elden gidiyor cigirtkanligi baska bir sey degil. Fitneci hepsi.

  6. Muta ile ayet var hoca, cariyeler ile ilişki de serbest. Sağ elinin altındakiler… Doğruyu söyleyin…

  7. Adam islama dair çok doğru tartışmasız bir şey söylemiş beğenmezük tayfası hemen saldırıya geçmiş. Diyanetin eleştirilecek tarafı çok ama yokluğnu görmeyelim.

    • islam bilgini serkandan nağmaler!

    • Yanılıyorsun, muta ile ilgili ayet kesindir. Ayrıca, nikah dışında cariyeler ile de birlikte olabilirsin, sağ elinin altındakiler diye geçer.

      • Bu kadar olmaz. Muta nikahi ayeti kesin ama sag elinin altindakiler diye geciyor oyle mi? Arkadasim zina ise derdin git yap. Gunahi da sana, sevabi da sana. Allah’in dinine kulp takmayin. Kendi yoldan cikmisliginiza kilif uydurmayin. Senin dedigin ayetler, evlenme ile ilgili, zina oncesi nikahlayip cikista bosamak icin degil. Arap toplulugundaki hur kadin ve hizmetci kadin (cariye) statusu ile ilgili bir mevzu, ki zaten Kuran onu da kaldirmaktadir.

    • vay vay troll serkan gelmis, begenmezuk tayfasini ifsa etmis. latte kefenli genclik :)

    • Ya arkadas milletin uckuruna merakiniz nedendir? Ne hikmetse bu sözde hocalarin anlattikalrina göre dünyada ne yasaksa cennette hepsi. Cennet adeta zevkü sefa merkezi ve gene hersey uckur etrafinda dnüyor. Biraz mevcut beyninizi kullansaniz bu safsatalarin ve bu sözde imamin dediklerini ciddiye almazsiniz.

    • sen ferhat olmamış mıydın? yoksa bölünerek mi çoğalıyorsun. aktrol.

  8. 20 Mayıs 2022, 17:54

    İslamın kabul etmediği başka şeyler de var mesela hırsızlık, israf, münafıklık, yetim hakkı yemek…Bilmem anlatabildim mi?

  9. Meşru olan hür irade ile bir beraber olmaktır.Gerisi laklak!Sen kimsin ki en mahrem duygu düşüncemize racon kesiyorsun?Bura Türk arap ortaçağı değil!

    • Herkesin mesrusu kendine. Adamin söylediklerinin neresinde racon kesmek gibi bir durum var? Din adami konuyu dini perspektiften degerlendirmis. Size uymuyorsa dilediginiz yasam bicimini tercih edersiniz. Kaldiki nikahta da zaten bahsettiginiz hür irade sart.

      • Koçum benim.Bana don mu biçiyorsun?O zehirli dilleri reddediyoruz.Uymuyorsa dilediğini tercih edersin ne demek?Yetkili bayi misin?Dini perspektif neymiş?İslam sadece ve ancak Mushaf (Kitap).Gerisi bilmem hangi şahsın bilmem hangi çağ ve coğrafyada yaşamışın kendine göre sözü.Hür irade,nikahtan değil hür iradeyle birlikten ibaret.O ki ister evlenir ister evlenmez.Gerisinden kime ne sanane banane.Ahlak,edeb,vicdan,eşitlik değerlerine aykırı değilse sen kimsin don biçiyorsun sorusu gelir dimi?

        • Hür iradenle ne istiyorsan onu yap diyoruz, dondan mintandan bahsediyorsun. Biraz seviye yahu! Din konusundaki ihtisasin nedir böyle atip tutuyorsun. Islam sadece kitap demek de nedir? O Kitap „bilmem hangi sahis“ dedigin peygamberin nakilleriyle biraraya gelmisken, peygamber düsmanligi ne sacmaliktir! Kitabi Leylek getirdi saniyorsun herhalde. Inanmiyana sözümüz yok, konuyla taraf olmayin bari. Birde bu seviyesizlik ve hastalikli bir kibir. Anlasilir gibi degil.

Giriş Yap

VeryansınTV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!