Cengiz Özakıncı’dan Montrö iddialarına yeni yanıt

featured

Doğu Perinçek, Atatürk üzerinden Montrö’yü tartışmaya açmaya çalışmıştı. Araştırmacı yazar Cengiz Özakıncı’dan bir yanıt daha geldi.

104 emekli amiralin Montrö açıklamasına hükümet kanadından olduğu kadar Doğu Perinçek’in partisinden de tepki geldi.

Amirallerin hedef alınmasına destek veren VP Genel Başkanı Doğu Perinçek daha önce yaptığı Montrö açıklamalarının tersi beyanlarda bulundu.

Perinçek daha önce “Montrö Türkiye’nin temel senetidir. Montrö’yle oynamak kadar vahim, Türkiye’nin geleceğine ve kaderine karşı daha büyük bir politika yoktur” derken son tartışmaların ardından Montrö’yü tartışmaya açan ifadeler kullandı.

Aydınlık gazetesi de “Atatürk’ün Montrö değerlendirmesi: Makul ama parlak değil” manşeti attı.

Tarihçi Cengiz Özakıncı, Atatürk’ün Montrö’yü “pek parlak değil ama makul” diye nitelemesi Lozan’ı imzalayan tüm devletlerin Montrö’yü de imzalaması gerekirken salt İtalya’nın Montrö’ye katılmasının sağlanamamış olmasındandır. (İtalya 2 yıl sonra Montrö’ye katılmış; parlak sonuç 1938’de sağlanmıştır.)” dedi.

İlgili haber: Cengiz Özakıncı’dan Atatürk üzerinden Montrö’yü tartışmaya açanlara yanıt

Perinçek son olarak doğal boğazları Yozgat’la kıyaslayarak “Şimdi biz Yozgat’la ilgili, Sivas’la ilgili, Kütahya ile ilgili böyle sözleşmeler yapıyor muyuz?” dedi.

Özakıncı’nın iddialarına da değinen Perinçek, Atatürk’ün İtalya’nın imzalamadığı umrunda mı? Musollini’ye o zaman meydan okuyoruz, tarih o zaman 1936, bilmeden cahil cahil konuşuyorlar. Atatürk Montrö yobazı değil. Atatürk Montrö’nün parlak olmadığını söylüyor.” dedi.

Tarihçi Cengiz Özkıncı, Perinçek’in sözlerine sosyal medya hesabından bir yanıt daha verdi…

Özakıncı şunları yazdı:

‘MONTRÖ CAHİLLERİNE DUYURULUR’

1- MONTRÖ VE İTALYA: Devletler Hukuku’na göre, 1923 Lozan Boğazlar Sözleşmesinin feshi ve yerine 1936 Montrö Boğazlar Sözleşmesinin konulabilmesi için 1923 Lozan Barış Antlaşması’nı imzalayanların onayı gerekiyordu ve İtalya da onayı gereken Lozan imzacısı devletlerden biriydi.

2- Türkiye 1936 Montrö Boğazlar Konferansı’na Britanya İmparatorluğu, Fransa, İtalya, Yunanistan, Japonya, Romanya, Yugoslavya, Rusya ve Bulgaristan’ı çağırdı. Çağırı, 1923 Lozan Boğazlar Sözleşmesi’nin feshi için imzaları gereken Lozan imzacısı devletleri içeriyordu.

3- 1923 Lozan Boğazlar Sözleşmesi’nin feshi için imzası ve onayı gereken Lozan imzacısı devletlerden yalnızca İtalya, Türkiye’nin 1936 Montrö Boğazlar Konferansı çağırısını reddetmiş; konferansa katılmamış; 1923 Boğazlar Sözleşmesi’ni feshine karşı çıkmıştır.

4- 1935’te Habeşistan’ı zehirli gaz kullanarak işgal ve ilhak eden İtalya, Türkiye’nin burnunun dibindeki adaları silahlandırmaya başlamış; Türkiye bu işgal, ilhak ve silahlandırmaları onaylamadığı sürece, Montrö Boğazlar Konferansı’na katılmayacağını ilan etmiştir.

5- Montrö Boğazlar Konferansı’nda İngiltere, 1923 Lozan imzacılarının tümü onay vermedikçe 1923 Boğazlar Sözleşmesinin feshedilemeyeceğini, yani İtalya’nın katılımı sağlanmazsa Montrö Boğazlar Sözleşmesi’nin devletler hukukuna aykırı düşeceğini ileri sürmüştür.

6- Montrö Boğazlar Konferansı’nda İtalya’nın 1923 Lozan Boğazlar Sözleşmesi’nin feshine karşı çıkıp 1936 Türk projesini reddetmesinden doğan devletler hukuku sorununun aşılabilmesi için yollar aranmış; özel bir madde ile İtalya’ya Montrö’ye sonradan katılma olanağı sağlanmıştır.

7- 20 Temmuz 1936’da imzalanan Montrö Boğazlar Sözleşmesi’ne katılmayan İtalya, Türkiye’ye sürekli şantaj yapmış; Türkiye İtalya’nın Habeşistan işgal ve ilhakını tanımadığı sürece, İtalya da Montrö Boğazlar Sözleşmesine katılmamıştır.

8- Türkiye Cumhuriyeti, İtalya’nın Montrö’ye katılımını sağlamak uğruna Mayıs 1938’de İtalya’nın Habeşistan işgal ve ilhakını tanımak zorunda kalmış; İtalya da bunun karşılığında 02.05.1938’de Montrö Boğazlar Sözleşmesi’ne katılmıştır.

9- Atatürk 1923 Lozan Boğazlar Sözleşmesi imzacılarından İtalya’nın 1936 Montrö Sözleşmesi’ne katılmamış olmasını önemsediği içindir ki katılımını sağlamak üzere İtalya’ya Habeşistan ödününü vermiştir. *** “İtalya Atatürk’ün umurunda mı?” diyen “Montrö Cahilleri”ne duyurulur.

İlgili haber:

Yeni Akit, Montrö’ye karşı kampanya başlattı

Cengiz Özakıncı’dan Montrö iddialarına yeni yanıt

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

34 Yorum

  1. Mao’nun,PKK’nin,simdide Erdogan’in sözcüsü Dogu Perincek Cengiz Özakinci’yla tarihcilik yapmaya calisiyor.Bir zamanlar Hülya Avsar’da bir prof.la bilimsel tartismaya girmisti.Bunu örnek olarak verdim ki herkes kendi kapasitesine göre yasamalidir.Kapasite cok önemlidir.Dogu Perincek yillar yili rüzgar gülü olmaktan öte gecememis olan birisidir.Anadolu’da bir söz vardir.”Alt tarafi dattaralillom” derler Perincek gibilere.Yani adam degil.

  2. Yorum yazın diye rica ediyorum “ Sn. Hulusi Habudiyar’a ve herkese“ yazisindaki soru için yine eksi vermişsiniz. Sizce doğru bu yaptığınız?

  3. 18 Nisan 2021, 04:30

    Sn. Habudiyar, ben Perinçek taraftarı değilim. Ve cevabını çok merak ettiğim şu sorunun cevabını söz ve burada yorum yapan her arkadaştan kıymet buyururlarsa rica ediyorum. Sayın Özakıncı 6. Paragrafta diyor ki İtalya olmadığı için Atatürk ” parlak değildi” ama İtalya 2 yıl sonra katıldıktan sonra bu anlaşma parlak oldu diyor. İki yıl sonra Atatürk “parlak oldu” deniyor. Sn Özakıncı’nın yorumu bu. Bizleri birbirimizden farklı kılan da bu yorumlama farkı ve bu da çok doğal. Bağımsızlık benim karakterimdir diyen Atatürk tam bağımsızlık mücadelesini başlattı manda vs türü şeyleri kabul etmedi. Benim yorumum da şu. Madem Atatürk bu kadar bağımsızlığa düşkün, o zaman Möntrö’yü parlak bulması boğaz geçişlerinin kısmen kontrol edilemez olması Atatürk’ü rahatsız eden nokta olması gerekir. Sn. Özakıncı kendi ağzıyla söylüyor ama yorum farkı. Olabilir. Ama ben sizin sn. Özakıncı’nin o yorumunu sizin nasıl yorumladığınızı merak ettim. Zaman ayırır, bir iki cümle yazabilir misiniz siz ve bu yorumu okuyanlar.

  4. 18 Nisan 2021, 04:30

    Sn. Habudiyar, ben Perinçek taraftarı değilim. Ve cevabını çok merak ettiğim şu sorunun cevabını söz ve burada yorum yapan her arkadaştan kıymet buyururlarsa rica ediyorum. Sayın Özakıncı 6. Paragrafta diyor ki İtalya olmadığı için Atatürk ” parlak değildi” ama İtalya 2 yıl sonra katıldıktan sonra bu anlaşma parlak oldu diyor. İki yıl sonra Atatürk “parlak oldu” deniyor. Sn Özakıncı’nın yorumu bu. Bizleri birbirimizden farklı kılan da bu yorumlama farkı ve bu da çok doğal. Bağımsızlık benim karakterimdir diyen Atatürk tam bağımsızlık mücadelesini başlattı manda vs türü şeyleri kabul etmedi. Benim yorumum da şu. Madem Atatürk bu kadar bağımsızlığa düşkün, o zaman Möntrö’yü parlak bulması boğaz geçişlerinin kısmen kontrol edilemez olması Atatürk’ü rahatsız eden nokta olması gerekir. Sn. Özakıncı kendi ağzıyla söylüyor ama yorum farkı. Olabilir. Ama ben sizin sn. Özakıncı’nin o yorumunu sizin nasıl yorumladığınızı merak ettim. Zaman ayırır, bir iki cümle yazabilir misiniz siz ve bu yorumu okuyanlar.

  5. 17 Nisan 2021, 20:39

    Yahu ben bu Perinçek için çok üzülüyorum. Cok madara oldu çook. Aşağıdaki yorumları okuyunca Perinçek adına çok üzüldüm bre. Bu yaşlı haliyle kendisini böyle yıpratmasına değermiydi? Perinçek oldu çek-çek.

  6. 17 Nisan 2021, 20:31

    Burayı basan Perinçek’in trolleri. Daha fazla basın eksileri. Basın ki, milleti kendinize daha fazla gıcık ettirin, soğutun. Ha gayret. (bre bu zombimsi muritlerde pek kafada çalişmıyor ha)

  7. 17 Nisan 2021, 20:25

    Testinin İçindeki Kötülük
    Elbette ki herkesin eksi ya da artı vermek,istediğini beğenip beğenmemek hakkı vardır.Ben bu yorumu yazarken insanların algılarıyla oynamak için değil,bilinçli bir şekilde eksi vermeye gelmiş olanlar için yazdım.Asıl onlar sistemli bir algı çalışması yapıyorlar.Bizlerin bunun farkında olduğumuzu görmelerini istedim.Bunun pek çok insan farkında.Ortada bir kötülük varsa bana ait değil bilesiniz.Yine söylüyorum onlara, Veryansın TV nin sıkı takipçileri olarak lütfen gelip okusunlar,yorumlara da eksileri bassınlar :) Kendi adıma hiç rahatsız değilim.Olaya farklı açıdan baktım sadece :)

  8. Salın, salın alayını eksilesinler :D

  9. 17 Nisan 2021, 19:21

    Dostum Şahin bey, size katılıyorum. Çünkü Montröye imza koyan Fedai dedesi gibidir Şahin Bey.

  10. 17 Nisan 2021, 19:19

    Kısaca söylemek gerekirse; Cornell Üniversitesinin iki psikoloğu Justin Kruger ve David Dunning’in tanımladığı bir algılamada yanlılık eğilimidir.
    Bu iki başarılı akademisyen, bilim dünyasına kazandırdıkları Dunning Kruger Sendromu ile 2000 yılında Nobel ödülü kazandılar.
    Dunning Kruger Sendromu ‘nun Türkçesi; “Cahil Cesareti”
    Aslında biz bu sendroma güzel bir Türkçe isim takmışız. Halk arasında “Cahil Cesareti” olarak tanımlanan durum tamamen Dunning Kruger Sendromu ‘nu anlatmaktadır.
    Justin Kruger ve David Dunning ortaya attıkları teoride özetle; “Cehalet gerçek bilginin aksine, bireyin kendine olan güvenini artırır.” diyorlar.
    Aslında bizim atalarımız bu tanımlamayı da farklı bir şekilde yapmışlar. “Cahil cüretkâr olur kendini alim sanır” sözü tam da bu durum için söylenmiştir.
    Dunning Kruger Sendromu Araştırma Sonucu
    Dunning Kruger Sendromu araştırmasının sonucunda sendromu özetleyen 4 önemli sonuç ortaya çıkmıştır;
    Niteliksiz insanlar ne ölçüde niteliksiz olduklarını fark edemezler.
    Niteliksiz insanlar, niteliklerini abartma eğilimindedir.
    Niteliksiz insanlar, gerçekten nitelikli insanların niteliklerini görüp anlamaktan da acizdirler.
    Nitelikleri, eğitimle artırılırsa, aynı niteliksiz insanlar, niteliksizliklerinin farkına varmaya başlarlar.
    Sizin içindi

  11. 17 Nisan 2021, 16:59

    Bu damı gol değil montrö cahili Perinçek

  12. 17 Nisan 2021, 16:05

    Çok teşekkürler arkadaşlar beni yanıltmadınız :)

  13. Sayın Özakıncı’nın bu yazısına imza ben de atarım. Sayın Perinçek doğruyla yanlışı ne yazık ki ayırt edemeyecek bir çok kutuplu bunalım yaşıyor. Hadi bizim gözümüzü beyfendiye yaptığımız düşmanlık kör etti de kendisinin gözünü bohçalı/dantelli ödenek mi?t

  14. 17 Nisan 2021, 11:46

    Çocukken bir çizgi film izlemiştim. Hikaye şöyle: “Eskiden dünya da sadece iyilik vardı. Herkes iyiyidi cunku kötülüklerin hepsi bir testinin içine tanrı tarafından hapsedilmişti. Ama testinin yanından geçerken sakarın birisi testiye çarptı ve kırılan testinin içinden tüm kötülükler dünyaya yayıldı.” Bunu ilk duyduğumda o kadar üzülmüştüm ki. Çocukluk işte. Yaş daha 5-6. O sakar birisinin cezasını tüm insanlar artık milyonlarca yıl çekmek zorundaydı. Sizin yaziniz da sanki o testi gibi içinden her kötülük çıkar. ” Ekşi verenler bak eksiniz bile Veryansın TV’nin işine gelir” anlamı çıkar, Yani ” Vazgeçin tepkiden ki benim söylediklerim baskın hale gelsin ” anlamı çıkar, eksi verenlere suçluluk hissettirme çabası çıkar sanki eksi vermek suçmuş gibi, normal olan bir yazıyı beğenirsen artı , begenmezsen eksi verme normal davranışlari sanki normal değilmis gibi insanın algilaiyla oynama çıkar, insani duygularına yabancilastirma girisimi çıkar, ve bu tür insanlik aleyhine çalışan insanların ekmeğine yağ sürme çıkar.

  15. Nasıl IYI parti Şengül Hablemitoglu Ali Türksen gibi isimleri vitrin olarak kullandıysa, Doğu Perinçek de aynı şekilde ergenekon ve balyoz kumpaslarına uğramış askerleri kullandı.
    Onun tek derdi Çin ve Rusya.
    Türkiye natodan ayrlisin anti amerikanci cizgiye iyice girsin HILAFETI BILE SAVUNUR.
    Onun gorevi bu

  16. 17 Nisan 2021, 09:35

    Buraya kadar gelip yorumlara (-) vermek için zahmet eden arkadaşlara teşekkür ediyoruz.Lütfen bu hareketinize devam edin ki Veryansın TV ‘nin sayfa tıklanma oranları artsın :)

  17. Perinçek trolleri basmış yine ortamı buram buram seyyarlık kokuyo.Şu aydınlık gazetenizin haberlerini yoruma açında azcıkta biz gezelim oralarda.Arkadan dolanmacı dümbelekler sizi.

  18. Keşke “romantik” kelimesi olmasaydı diye insan demeden edemiyor.

  19. 17 Nisan 2021, 08:16

    Herkes perincek icin şaşırıyor. Onun Atatürkçü olduğu varsayimi uzerinden yorum yapiyor.
    Perincek Atatürkçü degil ki Yani kemalist degildi . O bir sosyalisttir. Sosyalist politikalari o donem ne gerekiyirsa onu yapiyor. Bu kadar net etrafina da sosyalizmden zamaninda etkilenmiş emekli subay aliyor ve kemalistim diye bayrak sallıyor.
    Bence herkes Perincek’i dusununceye kadar kemalizmin ne oldugunu ogrense daha iyi olur.
    Ulkemizi 1930’lardan 1980’lere kadar sosyalizm cok etkilemiş, bu etkilenme harp okullarina kadar sirayet etmistir. Cok basit ki sosyalist dusunce ulkemizde tutunacak taban bulmak icin alevileri ve Ataturkculeri kullanmistir. Bunun karsisinda tabi kapitalizm de siyasal islamcilari ve libarelleri kullanmistir.
    Biraz özelestiri yapildigjnda bu ortaya cikar.
    Ama büyük Atatürk bu fikirleri bilmiyor muydu. Biliyordu tabi her ne kadar ulkesi icin ölüme gitmeye hazir bir romantik olsa da o tam bir akıcıydı. Ulkesi icin neyin iyi olacagini biliyordu.

  20. 17 Nisan 2021, 08:14

    Yazınızdan alıntı: “Tarihçi Cengiz Özakıncı, Atatürk’ün Montrö’yü “pek parlak değil ama makul” diye nitelemesi Lozan’ı imzalayan tüm devletlerin Montrö’yü de imzalaması gerekirken salt İtalya’nın Montrö’ye katılmasının sağlanamamış olmasındandır. (İtalya 2 yıl sonra Montrö’ye katılmış; parlak sonuç 1938’de sağlanmıştır.)” dedi.”. Atatürk’ü tanıyanlar şunu da bilirler, ve ruhlarında hissederler. Atatürk’ün parlak kabul etmemesi Türkiye’nin gemilerin geçişlerine izin vermek dışında bir seçeneğinin olmaması. Türkiye’ye verilen haklar geçecek gemilere ve Karadeniz’de kalacak süreye sınırlandırma getirmesiyle sınırlı. Ama sn. Cengiz Özakıncı İtalya olmadığı için parlak kabul etmemiştir demiş bu alıntı yaptığım paragrafa göre. Biraz yadırgadım sn. Özakıncı’nın analiz gücünü.

  21. 17 Nisan 2021, 08:05

    Cengiz hocamızdan buna da cevap bekleriz:

    İstanbul Boğazı, Çanakkale Boğazı ve Marmara Denizi’ne ‘’doğal su yolu’’ diyenler dün emperyalist İngiltere’nin, bugün emperyalist ABD’nin tezini savunuyorlar. Hayır! İstanbul Boğazı ve Çanakkale Boğazı, Türkiye’nin karasuları ve egemenliği içerisindedir. Marmara Denizi de Türkiye’nin iç denizidir. Buralar ‘’Uluslararası su yolu değildir’’. ‘’Uluslararası su yolu’’ dediğiniz zaman Mehmet Ali Güller’in dediği gibi Boğazları yabancılara ve sözleşmelere teslim edersiniz. *Egemenliğinizden vazgeçersiniz. Unutmayalım Türkiye, Birleşmiş Milletler Uluslararası Deniz Hukuku Sözleşmesi’ne taraf değildir.

  22. Selim Kuşçu size yanıttır.
    Doğru söylüyorsunuz Erdoğan düşmanlığı yapacağız diye aklınızı ve sağduyunuzu yitirmediniz.Zaten mesele de bu siz Erdoğan dostluğu yapacağız diye delirdiniz doğruları görmekten uzaklaştınız.Tekrar sorayım 19 senelik iktidar eskisinden vazgeçtiği hangi işi daha iyi yaptı.Siz gizli Atatürk düşmanlarısınız haddinizi aştınız şımardınız ve şimdi Atatürk ü ve kurduğu Cumhuriyeti beğenmiyorsunuz.21. Yüzyılda Vatan topraklarını güçlü ordumuzla korumanın engeli Montrö mü?Yada Amirallerimiz mi?Aynı Perinçek gibisiniz laf kalabalığı içi boş manası yok yalandan yaz işte.

  23. 17 Nisan 2021, 07:49

    Sayın Cengiz Özakıncı,İtalya ne alaka diye soranlara göstermiştir ki İtalya ‘nın çok alakası var.Teşekkür ediyoruz bilgilendirme için.

  24. 17 Nisan 2021, 07:46

    bu yazıyı buyuk ustad(!) hulkı cevızogluda okusun.

  25. 17 Nisan 2021, 07:00

    Perincek’in meslegi kimliklere burunmek, ama cok uzman oldugu icin yarim yuzyildir isini surdurme basarisi gosterdi.

  26. Savaşıyoruz bahanesi ile, yalpalayan bir iktidara yapışanlar, kaçınılmaz olarak kendileri de yalpalayacaktır. Yedikleri ve yiyecekleri goller mi? Hiç umurlarında olduğunu zannetmiyorum.

  27. Cengiz Özakinci hocam karsinizda saygiyla egiliyorum, yine cok ufuk genisletici bir aciklama!

    Minettarim!

  28. daha üc yil öncesine kadar, cok deger verdigim Aydinlik ve destek verdigim Ulusal kanal, artik iyice gönlümden düsmüstür!

    Aklim almiyor, o kadar cok Vatan Partisin’de Insan var, nasil böyle aciklamalar yapilabiliniyor?

    Hayal kirikligi

  29. 17 Nisan 2021, 01:55

    Bir adam dönme olunca , atacağı ikinci adım ihanet olur. Bu ülke çok dönme hain gördü. Ancak son yıllardaki biri eski sagdan digeride eski soldan iki önemli dönme ihanet dikkat çekicidir. Bahçeli ve perinçek’in yollarını kesiştirip birleştiren ortak paydaları nedir diye düşünmek gerekir .

    Durum artık o kadar netki , emperyalistler akp ile Cumhuriyetin temel taşlarına habire saldırıp tek tek sökerken, sarı muhalefet chp ve iyi partiyi pasif muhalefet yöntemi ile Cumhuriyetin karşı devrimciler tarafından emperyalistlerin emelleri doğrultusunda dönüştürülmesinde destekletmeteler. Bu arada eski iki düşman kardeştede görev değişikliği yaptırarak , bahceli-perinçek ikilisinide akp nin sağ ve soluna yerleştirerek koltuk değeneği görevi vermiş . Net olarak belli olduki emperyalistler uzun yılarca iğne oyası gibi işledikleri Cumhuriyeti dönüştürerek yıkma projesi sona doğru yaklaşmaktadır. Yoksa sarı muhalefeti , bahçeli-perincek kardeşliği gibi ihanet hareketlerin tümü bu kadar net şekilde koordineli şekilde oeganize hareket etmezlerdi . ihanerin ayak sesleri rap rap diye kapımıza kadar dayanmıştır.

  30. Perincek denen adam ruzgar nereden eserse yelkenini o yone acan biridir. 70lerde bircok dava arkadasini sattigini soyler eski sosyalistler. Onca yil hic degismedi. Yani ayni tas ayni hamam. Silivri sonrasi ulusalcilari kandirdi ve bircok subayda buna inandi, cunku gercekten iyi Ataturkcu rolu oynadi. Peki bu adam kimdir? Kimin hesabina calisir? Ben bu konu uzerine biraz kafa yordum ve sahsen su sonuca vardim. Perincek Amerika’ya mi calisiyor? Hayir, cunku bunun cussesi ve etkisi ABD icin cok kucuk. Yani ates olsa curmu kadar yer yakar. Amerika adina calismak ister mi? Firsatini bulsa gelecek maddi imkan, destek ve sohret acisindan bir dakika bile dusunmez, baliklama atlar diye dusunuyorum. Cunku bizzat gecmisi cok firsatci ve cabukca donebilen bir karakteri oldugunu gosteriyor. Ote yanda Meral Aksener yada Dersimli Kemal gibilerin Amerika ile yakin iliskileri biliniyor, cunku ABD her zaman kazanabilecegi ata oynar, comezlerle vakit oldurmez. Iki partinin oy orani yuzde kirklara yakin yani ciddi bir oy potansiyelleri var. Peki Perincek Rusya, Cin gibi buyuk devletlerin lobiciligini yapan biri mi? Rusya’ya yada Cin’e seyahat edip kendisini onemli, sozu dinlenen biriymis gibi gostermeye calismasina ragmen, sahsen bu adami pek iplediklerini sanmiyorum. Peki o zaman Perincek kime hizmet ediyor? Bence sadece AKP icin calisiyor. Bu son Montro olayinda iyice ayyuka cikti. Peki niye? Bence sebebi AKPnin nereden devsirebilirsem devsireyim oy toplayayim hesabi, en ufak partilere bile gun dogurdu. AKP bunu iki sebepten kullanmayi istedi. Birincisi bir zamanlar ulusalcilar arasinda iyi kotu bir sohreti vardi ve bir cok emekli subayi yanina cekmeyi becerebilmisti. AKP ulusalci oylara goz dikti ve bu arada emekli Ataturkcu askerleri kontrol altinda tutmak istedi. Bu stratejide bir nebze basarili oldu. Perincek bunun karsiliginda tahminen maddi destek buldu, AKP Tv’lerinde neredeyse her hafta boy gosterdi ve kendisiyle partisinin bedava reklamini yapti. Ancak son hadiselerden sonra AKPnin ulusalci camia’da etkisi sifirlanmis Perincek ile yollarini kisa bir sure sonunda ayiracaklarini tahmin ediyorum, cunku birlikteligin artik pek bir anlami ve faydasi kalmadi. Bundan sonra Perincek’i ve kucuk partisini bekleyen gelecek cokus, yalnizlik ve tecrittir.

  31. Perinçek, aleyhindeki yazılarda bindirilmiş kıtalarını Veryansın’a gönderiyor (-) tıklattırıyor..

  32. 17 Nisan 2021, 00:24

    Elimizde olan tek şey yitirmediğimiz sağduyumuz ve ERDOĞAN DÜŞMANLIĞI yapacağız diye feragat etmediğimiz aklımızdır.
    21.yüzyıl artık, güçlü ordumuzla, kendi bileğimizle tüm yurt topraklarını, Montrö ile değil kendi sözümüzün geçtiği topraklar kılmaktır.
    Atlantik’çi bir silik bakışla Montrö anlatan bu masalcı tarihçi tilki- karga masalı anlatıyor.

  33. AGIZ DALASI hic sevmedigim sey ! Hele hele yasini basini almislarin bu kadar ayaklara düsmesi olmaz!

    Hani derler ya , konuda kalalim onun gibi.

    Bi iki kisi neyi alip veremiyorlar anlamadim. Uygarca konusulamazmi? demek istiyorum.

  34. Evet bu sitede okuyucu olanlardan Perinçek sevenler elinizde ne var lütfen söyleyin.Çünkü Cengiz Hoca size çok net bi gol attı.

Giriş Yap

VeryansınTV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!