Reuters’ın haberine Fahrettin Altun’dan yanıt

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, "Türkiye İletişim Modeli ile ulusal ve uluslararası çapta başarılı çalışmalara imza atan İletişim Başkanlığımızın, İngiltere merkezli Reuters haber ajansı tarafından hedef alınması, bizler için sadece ne kadar doğru yolda olduğumuzun göstergesi ve gurur vesilesidir" sözleriyle Reuters'in "Altun’a bağlı yetkililerin, iktidarla ilgili haberler için basın kuruluşlarının haber merkezlerine düzenli olarak yönerge niteliğinde Whatsapp mesajları gönderildiğini" gündeme getirmesine tepki gösterdi.

featured

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Reuters’ın İletişim Başkanlığı hakkındaki haberine ilişkin yazılı açıklama yaptı.

Altun, Twitter hesabından yaptığı açıklamada Türkiye İletişim Modeli ile ulusal ve uluslararası çapta başarılı çalışmalara imza atıldığını belirterek, “Türkiye İletişim Modeli ile ulusal ve uluslararası çapta başarılı çalışmalara imza atan İletişim Başkanlığımızın, İngiltere merkezli Reuters haber ajansı tarafından hedef alınması, bizler için sadece ne kadar doğru yolda olduğumuzun göstergesi ve gurur vesilesidir. Son 4 yılda Türkiye’ye yönelik dezenformasyon kampanyalarına karşı koyduk, ülkemizi bu saldırılara karşı daha dayanıklı hale getirdik ve şeffaf bir iletişim ortamı oluşturduk. Aynı doğrultuda Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye’ye uzun yıllar hizmet etmeye kararlıyız” ifadelerini kaydetti.

‘ALGI OPERASYONLARININ VE SİSTEMATİK MANİPÜLASYONLARIN BİR APARATI’

Altun, Reuters’ın daha önce de yalan haber yaptığını ve tekzip yayımladığını belirterek, açıklamasında “Recep Tayyip Erdoğan ve Türkiye karşıtı algı operasyonlarının ve sistematik manipülasyonların bir aparatı olan Reuters, daha önce de pek çok kez çarpıtma ve yalan haberlere imza atmıştı. Reuters, DEAŞ terörünün zirve noktasına çıktığı dönemde, bu terör örgütüne karşı amansız bir mücadele veren Türkiye’ye karşı dezenformasyon yaparken, esasında bazı Batılı devletlerin yabancı teröristlerin Suriye’ye geçişini görmezden geldiğini veya istihbarat servisleri marifetiyle bunu fiilen mümkün kıldığını perdeliyordu. Türkiye’nin Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ne geçiş için ilk adımları attığı dönemde de sahneye çıkan Reuters, Sayın Cumhurbaşkanımızın açıklamalarını çarpıtmış ve nihayet kendi haberlerini tekzip etmek durumunda kalmıştı.” dedi.

REUTERS’İN HABERİNDE HANGİ İDDİALAR YER ALIYORDU?

İngiliz haber ajansı Reuters , Türkiye’de iktidarın medya üzerindeki baskısına ve kontrol mekanizmalarına dair bir dosya yayımladı.

Anaakım medya kuruluşlarında çalışan gazeteciler, Berat Albayrak’ın istifası, İstanbul’daki yerel seçimler ve Orhan Pamuk’un Nobel alması gibi olaylarda gelen talimatları anlattı.

TRT ve iktidara yakın kuruluşlarda çalışan bazı gazeteciler, ajansla isim vermeden yaptıkları söyleşilerde Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un ve çalışanlarının verdiği talimatları aktardı.

“Özel dosya- İçerden bilgi aktaranlar Erdoğan’ın nasıl Türkiye’deki yazı işlerini etkilediğini ortaya çıkardı” başlığının kullanıldığı haber Jonathan Spicer imzasıyla yayınlandı. Makalenin girişinde, Berat Albayrak’ın 2020 sonunda görevini bırakması sonrasında medyada bir belirsizlik ve sessizlik olduğu hatırlatıldı. Haberde, “24 saatten uzun bir süre boyunca hükümet yanlısı televizyon kanalları ve gazeteler sessizliğe büründü. Bu durum Türk ana akım medyasının durumunu açıkça ortaya koyuyor. Bu durum bir dönem fikirlerin hararetle tartışıldığı Türk ana akım medyasında artık hükümet onaylı başlıklar, 1. sayfalar ve televizyon tartışmaları olduğunu gösteriyor” denildi.

‘YAZI İŞLERİ MÜDÜRLERİYLE İLETİŞİME GEÇİYORLAR’

Sözcü’nün aktardığı dosyada Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ndan yazı işlerine talimatlar verildiği iddia edilirken, sektörde çalışan onlarca kişiden bu yönde ifadeler geldiği belirtildi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nı Erdoğan’ın oluşturduğu ve Ankara’da 1500 kişi çalıştığı hatırlatılırken, “Reuters’ın gördüğü mesajlarda Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un çalışanları telefonda arayarak ya da WhatsApp mesajlarıyla yazı işleri müdürleriyle iletişime geçiyor” yorumu yapıldı.

‘KARARLARI ALTUN VE YARDIMCILARI ALIYOR’

Reuters haber ajansı Fahrettin Altun ve kurmaylarının medya mensuplarıyla sık sık iletişim içinde olduğunu iddia etti.

Haberde, İletişim Başkanlığı’nın yıllık bütçesinin 680 milyon liraya yakın olduğu belirtilirken ismini açıklamayan bir yetkili, “Buranın çok büyük bir yapısı var. Burada kararlar Altun ve yardımcıları tarafından alınıyor” yorumunu yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan ya da hükümeti için negatif anlam doğurabilecek ekonomik ya da askeri haberin gelmesiyle birlikte Altun’un yayın yönetmenleri ya da kıdemli muhabirlerle, bu haberlerin nasıl verilmesi gerektiğine dair iletişime geçtiğini de Reuters’a konuşan bu yetkili anlattı.

Reuters’taki haberde, “Berat Albayrak’ın sağlık sorunlarını gerekçe göstererek ekonomi bakanlığından ayrılmasından sonra dört kaynak, Altun’un medyaya Erdoğan istifayı kabul edene kadar sessiz kalması konusunda uyarıda bulunduğunu belirtti. Erdoğan’ın istifayı kabul etmesinden sonra büyük Türk TV kanalları ve gazeteleri haberi verdi” ifadesi de kullanıldı.
TRT’de çalışan kıdemli bir editör de, “30 saat bekledikten sonra bu haberin yayınlanması için yeşil ışık yakıldı” dedi.

Reuters’ın haberine Fahrettin Altun’dan yanıt

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

1 Yorum

  1. 3 ay önce

    1947-8 Kahire Mutabakatı;

    Basın, Eğitim ve .. Amerikalı’ların çoğunlukta olduğu komisyonca yönlendirilecek.

    Royters hedefe koymuş ve artık bizden aldıkları gibi servis etmiyorlar diye can sıkılıyorlar.
    🙂

Giriş Yap

VeryansınTV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya abone olun!