Bakan’dan koronavirüs açıklaması: Bize de her an gelebilir

featured

Sağlık Bakanı Koca ‘Risk kapıya geldi, son derece önemli. Bölgemizde her geçen gün artıyor yayılım. Tedbirlerimizi almamız, sınırdan girişleri önlememiz gerekiyor. Şu ana kadar Türkiye’de herhangi bir koronavirüs vakasına rastlanmadı. Bu, rastlanmayacağı anlamına gelmez’ dedi. Koca, ‘Bize de gelme durumu her an olabilir’ diyerek vatandaşlara alacakları önlemler konusunda uyarılarda bulundu.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası’na konuk oldu.

Yeni tip korona virüsü salgını ve tedbirlere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Koca’nın açıklamalarından satır başları şöyle:

‘UÇAĞI NİYE ANKARA’YA ÇEVİRDİK’

Kum’da yaşayan Türkleri getirmekle ilgili özel bir yaklaşım. Uçakta mesela Çin’den Vuhan dışından gelebileceklerle ilgili özel prosedür uyguluyoruz. Fakat Kum ve Meşet’ten gelenleri içeri almama gayretinde olduk. Cuma gününden itibaren Kum ve Meşet bağlantılı olanları karantinaya aldık. 23 kişiyi hastalık belirtisi olduğu için sınırlarımıza almadık Türk vatandaşları değil İranlılar için.

Uçağı niye Ankara’ya çevirdik. Daha önce geçmişte hastane hazırdı, İstanbul’da hazır olan hastaneler var. Daha önce de personelin deneyiminin varlığı Ankara’yı daha uygun gördük.

Bu salgın dün itibariyle Çin dışında 33 ülkede görüldü. Artış hızı düştü. 400-500’lere düştü. Dünyada 81 bin 7 şu an enfekte vakamız var. Dün itibariyle Brezilya ve İsviçre ilave oldu. Şu ana kadar Türkiye’de herhangi bir korona virüs enfeksiyonuna vakasına rastlanmadı. Bu rastlanmayacağı anlamına gelmez. Virüsün Türkiye’ye girme ihtimali olmadığını söyleyemeyiz. Türkiye’ye girişi ne kadar geciktirebilirsek, bu süreçte ne kadar az etkilenebilir ülke olursak bizim için başarı olur. Yeni kaynaklar İran ve benzeri ülkeler.

RİSK KAPIYA GELDİ

-Risk kapıya geldi, son derece önemli. Bölgemizde her geçen gün artıyor yayılım. Tedbirlerimizi almamız, sınırdan girişleri önlememiz gerekiyor. Bütün hazırlıklarımız var. Yapılması gereken ne ise her noktada hazırız. İlk günden itibaren bütün illerde referans hastaneleri oluşturduk. Termal kamera ile ateşi yüksek olan vakayı görmek Vuhan’dan gelen uçuşlar durduruldu. Başka ülkeler üzerinden gelip Çin’e uğrayan herkesi 14 gün gözetim altına alıyoruz. Bundan sonraki süreçte İran ile benzer durumu yaşayacağız. Son 14 gün içinde İran’a uğramış kişiler oldu. İran ile ilgili pazar günü kapattık. Sınırdan içeri girenleri önlememiz gerekiyor. Cuma gününden itibaren pazar gününe kadar o süreçte 28 kişiyi geri gönderdik.

Dün gece yarısından itibaren tamamen yasak kondu, hiç kimse alınmadı. Bu süreçte sınır bölgemizde sahra hastaneleri oluşturup 14 günlerini tamamlama noktasında bir yaklaşım içindeyiz. Sahra hastanelerinin de sınırda sayılarını arttırarak dengelemek istiyoruz yoğunluk olursa.

Şu an bildiğimiz 6 alt grubu var. SARS da bir korona virüs tipiydi. Bu virüs mutasyona uğradığı için tipi, yayılımı konusu bilinmiyor. Her geçen gün yeni bir bilgi ile karşılaşmış oluyoruz. Yeni korona virüs denmişti. DSÖ Kovid-19 dedi.

Dünkü uçak konusu da bir hassasiyetin sonucu. Kum ve Meşet geçmişi olanları hassasiyet gösterip vatandaşımızı riske edemeyiz deyip karantinaya alıyoruz. Bir ülkeden o bölgeden bir şüpheli vakanın olduğu bilgisiyle bir uçağı Türkiye’ye indirmemek için saatlerce uğraştık, ben kendim uğraştım. Yakıt ikmali için bile indirmedik. İçinde bir Türk vatandaşı olsa yaklaşımımız farklı olurdu. Mürettabata da ”Siz o ülkede 14 gün kalacaksınız” dedik.

‘NEKADAR GECİKTİREBİLİRSEK O KADAR İYİ’

Bugün itibariyle hiçbir yolcunun sonucunun negatif olduğunu, korona virüs hastası olmadığını söyleyebiliriz. Belli aralıklarla takibi olacak. Ateş falan yakın takip ediliyor olacak. Her biri ayrı bir odada… Kuluçka döneminde negatif çıkabilir, süreçte pozitif olabilir… Kum, Meşet geçmişi, yaş durumu göz önüne alınarak her hasta için risk analizi yapılacak. Gerektiğinde 14 güne kadar gözlem altında tutulabilecek, 14 günü gerektiğinde evde de tamamlamak gibi bir yaklaşım gelebilir.

Biz ne kadar geciktirebilirsek Türkiye için iyi olacağını biliyoruz. Olduğunda alınması gereken tedbirleri almakta çok hazırlıklıyız.

HİJYEN ÖNEMLİ

Bu enfeksiyon grip gibi bulaşıyor. Şu dönemde kişisel hijyen çok önemli. Elleri yıkamak, tek kullanımlık mendil kullanın, ellerinizi yıkayın, bir metreden daha yakın mesafede olunmaması gerektiği, gripli olanların maske kullanması gerektiği, beslenmenin önemli olduğunu, ev ortamında da bulunduğu ortamın havalandırılmasının önemli olduğunu… Ocak ayının ilk dönemine göre hasta sayısında azalma görülüyor.

BİZE DE GELME DURUMU HER AN OLABİLİR

Bize de gelme durumu her an olabilir. Komşumuz İran’da ciddi bir salgın var. Sınırımızdan içeri girmemesi noktasında gayret içindeyiz. Etrafımızda her geçen gün artıyor, ülke bu anlamda risk altında. Sınırda sahra hastaneleri kuruyoruz.

Çin’den gelenler başka ülkeler üzerinden gelebilir, bu anlamda 8 kişiyi gözlem altına aldık. Sayın Büyükelçi’yi de haberdar ettik.

Bakan’dan koronavirüs açıklaması: Bize de her an gelebilir

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

VeryansınTV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!