Medyaya akan belediye paraları! AKP’li başkan da veriyordu, İmamoğlu da veriyor…

İBB’nin yandaş medyaya akıttığı paralara ilişkin ortaya çıkan liste CNN Türk canlı yayınında tartışıldı. Gazeteci Hadi Özışık, sahibi olduğu internet sitesine AKP döneminde belediyeden aldığı reklam gelirinin yaklaşık 550 bin tl olduğunu belirterek, İmamoğlu seçildikten sonra da reklam gelmeye devam ettiğini söyledi. Murat Ağırel'in yayınladığı listede taraflı olduğunu ima eden Özışık, CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Halk TV, Sözcü, Cumhuriyet gibi kendilerine yakın olan medya organlarına verdiği reklam paralarının da açıklanmasını istedi.

Medyaya akan belediye paraları! AKP’li başkan da veriyordu, İmamoğlu da veriyor…

CNN Türk’te Hande Fırat’ın sunduğu ‘Gece Görüşü’ programında İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun medya stratejisi masaya yatırıldı.

Programda, geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan İBB’den  2017-2019 yılları arasında yandaş medyaya akıtılan paralara ilişkin liste konuşuldu. (İLGİLİ HABER: İBB iki yılda hangi yayın organına ne kadar reklam verdi)

‘İMAMOĞLU HORTUMU KESTİ’

Konuyu programda gündeme getiren eski Halk Tv Genel Yayın Yönetmeni Şaban Sevinç, kamu parasının AKP’li belediye eliyle yandaş medyaya akıtılmasının usulsüzlük olduğunu söyledi. Sevinç, Ekrem İmamoğlu’nun İstanbul’da belediye başkanlığı seçimini kazandıktan sonra “birtakım hortumları kestiğini” söyledi.

Geçtiğimiz günlerde bir yandaş gazetenin (Star gazetesi) kapanma kararı aldığını belirten Sevinç, “57 milyon lira İstanbul Belediyesi’nden 2018’de yandaş denilen kanallara, AKP medyasına aktarılan para. Ortada bir yandaş medya gerçeği var. Ekrem İmamoğlu bunu kesti, çünkü İstanbul halkının parası aktarılıyordu yandaş gazetelere” ifadelerini kullandı.

Sevinç’in sözlerine programın bir diğer konuğu olan Takvim gazetesi Ankara Temsilcisi Zafer Şahin tepki gösterdi. Şahin, Sevinç’e “Siz yıllarca Halk TV genel yayın yönetmenliği yaptınız. Size yakın hiç bir belediyeden, hiç bir kuruluştan para almadınız mı?” sorusunu yöneltince şu diyaloglar yaşandı:

Şaban Sevinç: Almadık, şerefim üzerine söylüyorum…

Zafer Şahin: Reklam almadınız mı?

Sevinç: Reklam aldık, ama bakın İstanbul Belediyesi’nden yandaş medyaya aktarılan paralar dudağımı uçuklattı.

Şahin: Belgesini koysunlar ortaya.

‘HALK TV’NİN CHP’Lİ BELEDİYELERDEN ALDIĞI PARA…’

Sevinç: Halk TV ölçeğindeki bir televizyon kanalının bir yıllık bütçesi kadar reklam alıyor İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden sadece bir medya grubu. Halk TV toplasan CHP’li belediyelerden benim dönemimde reklam hizmeti ya da canlı yayın hizmeti olarak aldığı para giderlerinin bütçesinin yüzde 5’idir. Biz 5 bin liraya 45 dakika program yapıyorduk.

‘ONUN GAZETECİSİ, BUNUN GAZETECİSİ’

Sevinç’in sözleri üzerine araya giren Hande Fırat, “Zaten sorun da bu, birinin televizyonu, birinin gazetesi, öbürünün televizyonu-gazetesi, onun gazetecisi bunun gazetecisi böyle şey olur mu ya?” ifadelerini kullandı.

‘LİSTEDE AZ YAZILMIŞ, 300 DEĞİL 550 BİN TL ALMIŞIZ’

Konuklardan gazeteci Hadi Özışık ise, belediyenin verdiği listede kendisinin sahibi olduğu “internethaber” sitesinin de bulunduğuna dikkat çekerek, “Yanlış yazmışlar. 340 bin değil, 500 küsür bin lira almışız biz. Hatta 550 bin liraya takabül eden bir rakam almışız. Bu 15-20 yıl içinde almış olduğumuz” diye konuştu.

‘HALK TV, CUMHURİYET, SÖZCÜ’YE REKLAMLARINI DA AÇIKLASINLAR’

Şirketine, Ekrem İmamoğlu seçildikten sonra da belediyeden reklam geldiğini açıklayan Özışık, “Murat Ağırel’e o listeyi kim verdiyse şu listeyi de açıklasın; Yandaş dediğiniz siteye kuruluşa medyaya ne kadar reklam vermişler? Sözcü’ye, Halk TV’ye vs. ne kadar reklam verdiklerini açıklasınlar” ifadelerini kullandı.

Özışık, “Milli gazete, Saadet Partisi sizi destekledi diye, Birgün gazetesi destekledi diye, siz tirajı olmayan gazeteye reklam akıtacaksınız bunlar yandaş olmayacak öyle mi?” diye sordu.

‘BABALARININ HAYRINA VERMEMİŞLER, BİZ ONLARA HİZMET VERMİŞİZ’

“Geçmişteki belediye başkanı da bugünkü belediye başkanı da o paraları babalarının hayrına vermemişler kardeşim. Biz onlara hizmet vermişiz” diyen Özışık, Şaban Sevinç’e “Senin başında bulunduğun televizyon kanalı neyle dönüyordu? Gelir kaynağı neydi?” diye sordu. Sevinç ise Halk TV’nin gelir kaynağının yüzde 65’inin kitap satışlarından olduğunu iddia etti.

‘YOLDAŞ MEDYAYA AKITILANLARI AÇIKLAYIN’

Şaban Sevinç’in ‘kamu kaynaklarının yandaş medyaya akıtılmasının usulsüz olduğu’ sözlerine tepki gösteren Zafer Şahin, “Yoldaş medyaya akıtılanları açıklayın” karşılığını verdi.

İYİ Parti’ye yakın Yeniçağ gazetesi köşe yazarlarından Murat Ağırel, “İstanbul Büyükşehir Belediyesinden havuz medyasına akıtılan paralar…” başlıklı yazında, İBB’ye belediye ve bağlı iştiraklerinin hangi yayın organına ne kadar reklam verdiğine ilişkin İBB’den gelen yanıtı paylaşmıştı.

Buna göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve bağlı iştiraklerin 2017-2019 yılları arasında sponsorluklar hariç 57 milyon liralık reklam dağıttığı, bunların 40 milyon liralık kısmının AKP’ye yakın medyaya dağıtıldığı ortaya çıkmıştı.