Nihat Genç
  1. Haberler
  2. Yazarlar
  3. Diğer
  4. Diktatörlük resmen kurulmuş

Diktatörlük resmen kurulmuş

featured

Nihat Genç yazdı…

Fikri Sağlar’ın ‘başörtülü hakim’ sözlerine ‘halkı kin tahrik ve aşağılamak’tan soruşturma açıldı.

Yani konuşmak da yasak fikrini söylemek de yasak.

Ne oluyor beyler!

Kamusal alanda dini, siyasi, simge-işaret-rozet vs. takıp/takmama konusu dünyanın konusudur, felsefe tartışır, siyaset bilimi tartışır, medya tartışır, akademiler tartışır, sivil kurumlar tartışır, dünyanın bütün anayasaları ve meclisleri bu konuyu enine boyuna tartışır!

Nerden çıktı bu soruşturma?

Gözdağı vermek mi kastınız!

Susun, konuşmayın, sonunuz kötü olur, tehdidi mi savuruyorsunuz!

Yok öyle üç kuruşa köfte.

Bu ülkeyi şeyhlerin elini öpüp donlarını koklayarak bulmadık, bu ülkeyi İngiliz gemileriyle kaçıp terkedenlerden emanet hiç almadık.

Bu ülkeyi düşman işgalinden ağalar beyler saraylar keyfince yönetsin diye kurtarmadık.

Bu topraklarda düşünceyi konuşmayı yasaklayacak adam daha anasının karnından doğmadı!

Evet, fikir söylemeyin, tartışmayın, kanaat belirtmeyin, yoksa, soruşturma açılırmış, bak sen!

Evet, askeri, öğretmeni, savcısı, ve doktorunun başörtü takması, herkes’e eşit Cumhuriyet hukukuna terstir, hadi bu sözlerime de soruşturma başlatın.

Sorumu da tekrarlayarak, başörtülü savcımız, tarikatlar, cemaatler, saray, islami vakıflar, AKP’li vekiller vs. hakkında soruşturma açabilecek mi, açabiliyor mu, açabilme ihtimali var mı?

İşte bu açıp-açamama iradesine ipotek koyabilir düşüncesi bütün dünyada kamu görevlerinin üniformalarını ya da simge ve işaret taşıyıp taşıyamayacaklarını tartışmaya açmıştır, açacaktır.

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

69 Yorum

  1. 4 Ocak 2021, 08:45

    Peki Nihat Abi, Fikri Sağlar gibi HDPKK yardakçılığı yapan FETÖ KUMPASI olan ERGENEKON’a TV’lerde DERİNLEŞTİRİLMELİ diyen alkış tutan ve Kürt olduğunu gizleyerek sinsice Mersinliyim söylemine sığınan bu çağın yobazlarından kim koruyacak bizleri?
    Bence açılan dava çok yerinde. Fetö ağzıyla iç cephede yarın oluşturmak ve zafiyettir istediği onun. İyi niyet yok bu şer cephesinde! Yazınız yersiz!
    Diktatör görmemiş ülkede ancak o kelime böyle rahat kullanılır. Üzüldüm sizin okurunuz olarak!

  2. 4 Ocak 2021, 08:58

    Sn Genç ne acıdır,ki bu günlere sorumlu sorumsuz bütün kuruluşların ve kişilerin üç maymunu oynamalarıyla geldik.Kına yaksınlar.

  3. Candan katılıyorum. Az ve oz ve tam tasını gediğine oturtmuşsunuz.

  4. Cesaretin varsa yorum yap. Her taraf soruşturma, ceza, linç, dışlama, ötekileştirme tehdidi altında. Toplumun sesi olması gereken muhalefet örtülü olarak iktidara yancılık yapıyor. Salgın bahanesi ile örtülü sıkıyönetim var. 12 Eylül öncesi ve sonrasında bu kadar sokağa çıkma yasağı uygulanmadı. Yılmak yok. Muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızda var.

  5. Sorunuza şöyle cevap vereyim. Başörtüsü takmayanlar o kişilere dava açabiliyor mu?

    Aslında daha yapısal değişikler lazım, “beyinde”.

    Bunu da ne zaman yapabiliriz biliyormusunuz?

    ALLAH’ın varlığı ispatlandığında! Bunu ispatlayacak olan benim, çünkü bu konuda özel bilgim var.

    Ancak malesef ne islamcısı ne ateisti ne müslümanı ne bilim adamı bu konuya ilgi bile göstermiyor!

    Neden ! Çünkü bir nevi ülke ALLAH’ı kovmuş. Yerine en öncelikle kendi çıkarını koymuş, sonra da para!

    Bunlar öylesine söylenmiş sözler değil. Kim islamcıyım filan deyip de bu konuya ufak bile destek vermiyorsa boş konuşuyor demektir.

  6. Bu konuda yanlış düşünüyorsunuz. sayın Genç. cübbesinin Cebine cumhuriyet gazetesi koyarak duruşmaya karşı tarafı savunan avukat girdikten sonra lehimize olan dava tamamen tersine döndü ikinci bilirkişi istendi bilirkişi karşı tarafı tutan kişilerden oluştu vs. vs. Hakimi etkileme her yönü ile yapılıyor. Mesele ne başörtüsü ne sakal ve bıyık ne parka sorun zihniyet.Zamanında CHP idaresinde tüm hakimler aynı görüşte kişilerden oluşturulmuştu. Sanıyormusun ki başörtüsü takmasa aynı tarafı tutmayacak mı?
    Bu şekilde gidilirse 28 şuba tgibi toplum mühendisliği yaşayabiliriz. Cumhuriyet=başörtüsü basit mantık

  7. Hey gidi Nihat bey,
    askeri, öğretmeni, savcısı, ve doktorunun başörtü takması, herkes’e eşit Cumhuriyet hukukuna terstir dedigin hukuka nasil „Cumhuriyet“ hukuku denilebilir, cumhurun bir kismini yok saydigin halde? Bir tarafta ilahi kurallar, diger tarafta hukuk kurallari birde Arafta kalmis ve yüzünü ne tarafa cevirecegini bilemeyen insanlar. Hadi diyelim Basörtüsü Cumhuriyet hukukuna aykiri, tamam da cözüm önerin nedir!? Hükumete meydan okumak kolay, reyiz sana en fazla bir dava acar, sen nasil olsa alismissindir, basar fircayi gecersin. Ya yillarca dirsek cürütüp, emek verip o makama gelmeyi hayal eden ama Cumhuriyet hukuku yüzünden hic bir zaman gelemeyecek bir insan ne yapacak? Bu insanlar ne olacak Nihat bey? Öyle Hükumete bos bos cemkirmekle isler hal olsaydi bugün 80 senedir ayni konuyu tartisir olur muyduk? Ali kiran, bas kesen misiniz? Yaradan bir taraftan kurallari koyar, yaradilmisi diger taraftan kurallari koyar. Ya bu Deveyi güdersin, ya bu diyardan gidersin mi diyecegiz bu insanlara? Devlet nedir, Devlet niye var Nihat bey? Devlet baba cocuklarina sadece yasaklar getirmek yada onlar arasinda ayrim yapmak icin mi var? Bu Devletin bir Diyanet Isleri Baskanligi yok mu birader? Adres vermeden, topa gelisine voleyi cakacagina, söylesene su Diyanet Isleri Baskanligina, cikariversin bir Fetva. Deyiversin o da senin gibi: askeri, öğretmeni, savcısı, ve doktorunun başörtü takması, Cumhuriyet hukukuna terstir. Öyle ise bu makamlarda calisan bayanlarin, görev sirasinda basörtülerini cikarmalarinda dinen bir sakinca yoktur, diye!? Islamda Ulul-Emr‘e itaat esastir. Bu Fetvayi REIS-ul Emr’de KHK ile mi yoksa neyle artik yürürlüge soksun. Buna ragmen birileri bu makamlarda Basörtüsünde israr ederse, her türlü zorlamaya layiktir. Ama milleti bu gün ki gibi samar oglanina cevirmeninde bir alemi yok ki. Yassah gardasim yassah demekle olmaz bu isler, olmadigi da ortada. Icerde birlik „ Yassah“‘ larla saglanmaz.

  8. Cumhuriyetin kurulus ilkeleri bellidir. Türkiye Cumhuriyeti hangi sartlarda ve hangi sartlarin sonunda kurulmustur bellidir.

    Sorun insandir ! Bu sorunun caresi kurulus ilkelerine bagli dürüst insan yetistirmektir !

    Ne cekiyorsak ” Namussuzluktan” cekiyoruz !

    Atatürk`ün bir muhalefet milletvekilinin sesinin susturulmasi öneri üzerine o ünlü sözü ; ” Evet bize sert muhalefet yapiyor ama -Namuslu biridir-birakin yapsinin anlami cok büyüktür !!!!!!!!

    Gerisi fasa fiso !!!!!!

  9. Başörtüsüyle kavga etmenin Türkiye’yi getirdiği durum ortada…başörtülü Hakim başörtüsünü çıkarıp duruşmaya girse ,iki yüzlü davransa takiye yapsa daha mı iyi?
    Fikri Sağlar halt yedi de temizlemek Nihat Genç’e mi düştü?
    AKP 20 yıl daha başörtüsünün ekmeğini yer…

  10. Memura Kılık giyim serbestliği diye bir şey yok yalnızca Türbanlıya var… Türbanlı hakimin Sünni bir tarikatın üyesi olduğunu herkes bilir.. Pekii, o kürsüdeki hakim Alevi, Caferi, Ateist vb. başka bir inanca veya siyasete üye olduğunu gösteren kılık giysi işaret taşısa ona da bişiicikler olmaz deyip izin verecek mi iktidar? Böyle birşeyin olmayacağını sen de ben de biliyoruz..

  11. Bu da yeni vesayet işte abim. Din vesayeti!
    Koskoca kadim din, kifayetsiz insanoğlunun eline ayağına düşünce böyle kılık kıyafete, ya da apış arasındaki organlara sıkışıveriyor işte..
    17 yaşındaki gencecik fidanlar anlamlandıramadıkları hayattan vazgeçip patır patır intihar ediyor, 46 kromozomlu 2 ayaklı vahşi erkek yaratıklar kadınların boğazını kesip yakıyor, varillerle gömüp üstüne beton döküyor, yamyamlar kul hakkına yetim hakkına aldırış etmeksizin fütursuzca nice kanları canları emiyor…
    Kimin umurunda abim… Halbuki ne diyordu;
    “Gözleri var görmezler, kulakları var duymazlar!”

  12. 4 Ocak 2021, 12:09

    Sayin Genc, cansiperane Cumhuriyet’i savunmaniz Turk Millet’i icin yasamsal. Bu konular uzerinde bilgilenmezsek, Yeni Orta Cag” dan, karanlik fasizme kadar gidilebilir. Cagdas demokrasi nedir, ne degildir diye tartisamazsak yandik.

  13. Bu konuda benim sözüm diyanettende üstündür, ALLAH katında! Bunlar gerçeklerdir. Millet düzeni bozulacak diye bir tepki bile gösteremiyor. FETO gibi ajan tarikatlarda insanlar bu konuda susturulmuş! Bir tepki veremiyor.

    Ben sözümün doğru olduğunu ispatlayacağım. Ancak malesef bunu kendi başıma yapamıyorum. Konuşmamın nedeni de bu. İspatlayacak imkana erişmem gerekiyor!

  14. Benim de aklıma şöyle bir soru takılıyor. Başörtülü bir yardımcı ile medyaya poz veren chp başkanı bu konuda bir açıklama yapabilecek mi? Bekleyip göreceğiz.

  15. Kadın hakimler başörtüsü takmasın, takarsa İslam prensipleriyle yargılamanın önü açılır en azından bu konuda şüphe oluşturur mantığıyla düşünen aydınlarımıza toptan bir eleştiri yapma gereği ortaya çıkıyor. Örneğin Munis Tekinalp isimli soyu şüpheli bir filozofun Kemalizmin esaslarını belirlemesi neticesinde günümüz Kemalizm anlayışının şekil kazandığı gerçeğiyle düşünürsek, Kemalist olduğunu iddaa eden bir hakimin yargılaması doğru olacak mıdır? Veya dış görünüş itibariyle anlaşılması güç bazı sapkın inanç sistemlerine sahip hakimlerin yargılama yapmaları sadece fark edilmedikleri için uygunmu karşılanmalı. Bu noktada açmaz bir durum ortaya çıkıyor. Üniformayla konuyu çözeceğini idda eden Sayın Genç, TSK komuta kadrolarının ve askeri okulların neredeyse tamamı Fetöcü olduğu halde fark edilemeyişi yada fark edilse dahi faydalanılmaya çalışılmış olması üzerine de bir yorum sizden bekleriz. Üniformayla konuyu toptan çözmüşüz değil mi?

  16. Siyasal İslamcılar Türkiye nin en büyük düşmanıdır.

  17. Veryansintv yorumlari sansürlemeye ve digerlerine benzemeye basladi. Hakaret icermeyen, icerikle ilgili yorumlari neden sansürlüyorsunuz? Tam icimiz isiniyor, evet iste tarafsiz akli basinda, vatansever adamlarin birseyler yapmaya calistigi bir Platform bulduk derken, bu sacma tutumda neyin nesi? Elestiri duyacak yürek yok mu? Hep Alkis mi bekliyorsunuz? Yanlisa yanlis diyemeyecek miyiz? Okumayiz, yazmayiz bizde.

  18. 4 Ocak 2021, 12:51

    size katılıyorum nihat bey…adalet dağıtırken tarafsız olunmalı, dolayısı ile adalet dağıtanın dış görüntüsü de buna uygun olmalıdır..

  19. Sayın Genç’in düşünceleri sistematik değil. Birkaç yazısı, cumhuriyet değerleri, Atatürk, ve benzeri temaları merkezine oturttuğu tutarlı düşüncelerle ilerlerken birden böyle bir yazıyla ters köşeye yatırabiliyor bizi. Bunu sıkça yaşıyoruz. Fikri Sağlar’ı savunmak en son Genç’in görevidir. Burada söz konusu olan düşünce özgürlüğü savunusu da değildir zaten. Tıpkı Chp, uzaklaştığı cumhuriyet değerlerinden Akp karşıtlığına indirgediği temel siyasetinde sık sık Türkiye karşıtlığına kadar savrulabiliyor. Siz benden daha iyi biliyorsunuz konuyu. İşte bakın bakalım, Fikri Sağlar bu bağlamda nerede duruyor? Lütfen, resmin geneline bakın, detaya takılmayın. Aha, ben de söylüyorum, beni de tutuklayın gibi sözle size yakışmadı Ağabey.

  20. 4 Ocak 2021, 13:20

    Bazı konuları düşünmeden,ölçmeden yorum yapıyoruz iki örnek vereceğim.Fransa’da ya da Amerika’da bir hakim görev yaparken “benim dini inançlarım gereği başıma türban,takke,kipa….neyse takmam gerek” diyebilir mi? Diyemez çünkü oralarda ciddi yönetim var ve dini simgeler insanın inancı gereği olmakla birlikte, insanlar arasında tarafsız olma vasfını zedeler..o yüzden bu simgeler yasal değildir.

  21. senin allah dediğin herkesin kendi işine geldiği gibi tanımladığı güç ve servet elde etmek için kullandığı binlerce tanrıdan araba özgün olanı. ahmet kendisini onaylayan bir allaha inanıyor mehmet kendisini onaylayan bir allaha inanıyor her ikisi de bir birinin allahına inanmıyor. binlerce yıldır yaşanan tiyatro bu.

  22. 4 Ocak 2021, 13:52

    Sayın Genç haklısınız. Mesele gene yanlış anlaşılıyor. Ben bu soruna kişisel özgürlükler açısından bakarım. Bir insanın ne giyip giymeyeceğine ancak kendisi karar vermelidir. Ancak devlet görevlisi hizmet verirken üzerinde etnik kökenini, siyasi düşüncesini, dini inancını belli edecek bir sembol veya giysi bulundurmamalıdır. Çünkü hizmeti alanın kimliği, inancı, hizmeti verenden farklı ise kişi haksızlığa uğradığını düşünecek, toplumsal barış ve kişinin o topluma aidiyeti, yara alacaktır. Daha somut ifade ile ismi ali haydar olan bir vatandaşımız, ismi osman olan bir kişi ile mahkemelik olsa ve hakim zülfikar kılıcı sembolü olan bir kolye takmış olsa ve hakimin kararı çok adil olsa bile, osman kendisinin, isminden, oturduğu mahalleden vb. dolayı haksızlığa uğradığına inanacaktır. Tabi bunun tersi de olabilir. Yani hakim türbanlı ise ve verilen kararda osman’ın lehine çok adil dahi olsa bu sefer ali haydar haksızlığa uğradığını düşünecektir. Anlamayanlara yaşanmış bir örnek vereyim : 1978 li yıllarda çatışmaların olduğu dönemde İç Anadolu’ da ki bir kentte Devrimci bir genç vurulur, hastaneye kaldırılır, hastaneye ziyarete giden arkadaşları yaralının durumunun iyiye gittiğini öğrenirler. O gece Ülkücü bir hanım doktor nöbetçidir. Sabahleyin yaralının durumu ağırlaşır ve genç vefat eder. Herkes hala yıllar geçmesine rağmen o doktordan şüphe ederler ve bu anlatılır. İşte bu tip kuşkular, insanların birbirine, devlete, toplumsal dayanışmaya duydukları güveni bir kurt gibi kemirir, çatışmaya ve sonunda o toplumun mahvına neden olur. İşte bu nedenle, hizmeti alırken tercih hakkı kullanamıyorsak, bu görevi veren türban veya etnik kökenini, siyasi düşüncesini, dini inancını belli edecek bir sembol veya giysi bulundurmamalıdır.

  23. 4 Ocak 2021, 14:08

    Nihat Hocam, yazınıza bazı kısımlarına katılmakla birlikte, başörtüsünün Cumhuriyet hukukuna ters olması noktasına katılmıyorum. Yakın tarihimizden ders aldık ki, kişinin giyim tarzı; icra edilen mesleğe olan bağlılığa, icra edilen mesleğe olan saygıya ve mesleği icra ederken sahip olunması gereken hakkaniyetli bakış açısına herhangi bir olumlu veya olumsuz katkı sağlamıyor. Bu özellikle yargıda bu şekilde gerçekleşiyor diye düşünüyorum.

    Yine yakın tarihimize baktığımızda, önemli olanın kafaların dışını örten şey değil, kafanın içerisindeki mentalitenin olduğunu anlıyoruz. Başörtüsü yasağının bir cadı avıymış gibi icra edildiği 90’lı yılların son dönemleri ve 2000’li yılların başlarında gördük ki, bu tür yasaklar ne FETÖ türü terör örgütlerini durdurabiliyor ne de hukukun işleyişine olumlu bir katkıda bulunuyor. Bilakis, hukuk sistemine olan güven ve saygı azalıyor, terör örgütlerinin palazlanması için elverişli bir ortam oluşuyor. Bu bağlamda başörtüsünden ziyade denetlenebilir bir yargı ve herkese eşit şekilde yaklaşan ve hızlı çalışan bir hukuk sistemine ihtiyacımız var diye düşünüyorum. İyi çalışmalar.

  24. nihat genç artık yörüngesini şaşırdı jakoben chp kafasına büründü 90 lı yıllardaki 28 şubat zihniyeti hala nihat gengin genlerinde yaşıyor unutmayınki 28 şubat darbesi akp yi dogurdu bir 28 şubat daha planlıyorsanız bu sefer hilafet gelir ülkeye siz ne kadar saldırırsanız dindarlar o kadar bileniyor bırakın artık bu anti islami söylemleri

  25. İşte özlediğimiz Nihat Genç.
    Türbanli bir kişiden ne hakim ne de özgür yurttaş olmaz.
    Türbanli bir kişi özgür iradesi ile karar verip uygulama yapamaz.Sürekli bir yerlerden işaret ve talimat bekler.
    Türbanlı birisinin iradesi prangalanmıştır,asla özgür olamaz!!!

  26. Haklısınız Nihat Bey cumhuriyet i bu hale türban getirdi.
    Türban sen nelere kadirsin devlet yıkar devlet kurarsın
    Tarih boyunca böyle olmuştur,devlet kurup yıkanlar hep
    türbanlıydı,evet kimse türban takmazsa eşitlik oluyor
    Herkes takarsa gene eşitlik oluyor,evet türbanlının çocuğunu al asker yap ama türbanlıyı oğlunun yemin törenine sokma çünkü böyle buyurdu sayın gençler yaşasın kamusal alanda eşitlik

  27. Başörtüsü düşmanlığı ne kazandırdı bu ülkeye?
    Oğlunu şehit veren başörtülü annenin başörtülü evladı neden hakim, savcı, polis doktor olamasın? Neden?!!
    Bu ilkellik kimseye bişey kazandırmaz…. Yeter…

  28. 4 Ocak 2021, 15:29

    1. Başörtüsü değil, Türban. 2. Bir bayan hekim Türban taksın mı? Umurumda bile değil, ister taksın, ister takmasın. Ama türbanlı bayan hekim hasta yahut yaralı kişi erkek olduğu için bakmak diyor. Sorun budur.

  29. 4 Ocak 2021, 15:39

    Yazar burada Fikri Sağları değil, yalnızca düşünce özgürlüğünü savunuyor. Bu arada kk’ yı gören var mı? En önemsiz konularda günlerce konuşan sayın muhalefet lideri, mertçe bir şey duyalım sizden bir kerecik olsun.

  30. Her secimde gumbur gumbur iktidara geliyoruz diyen Dogu Perincek “hukuk altin cagini yasiyor” diyor. Gercek Cumhuriyetcilerin ve Kemalistlerin artik ortaya cikma vakti gelmistir.

  31. 4 Ocak 2021, 17:09

    Sevgili Nihat Genç, Cumhuriyet yıkıldı; şimdi ne söylesek boşuna artık! İnsanın en kötü huyu, kendisini kandırmasıdır, der Platon. Kendimizi kandırmayalım. Bizimki gibi bir toplumda, özgürlük sadece krala ait olabilir; sadece kral özgür olabilir, siz de biliyorsunuz bunu. Hepimiz özgürüz, diyebilmek, demokratik devrimini yapamamış bir ülkede, boş hayaldir: Yaşasın kral!

  32. Yahu memleketin devletin anası ağladı bu yüzden, bırakın isteyen istediği gibi giyinsin. Delikanlıysa bu işin savunucuları, karşıtları , yapın halk oylaması, eğer cumhuriyet halk ve demokrasi halkın iradesi demek ise, sonucunda gereken neyse yapılsın yeter daa.

  33. bu saatte bu çıkış hiç bir .oka yaramaz abi..Atı alanın üsküdarı çoktan geçmiş olduğunu hatırlattığın için yine de sağolasın..Ama şu özdil konusunda canımızı fena sıktın.. sana mı kaldı abicim o şovmeni savunmak?İlk programını bekliyorum bakalım yüzümüze karşı da savunabilecek misin bu adamı?

  34. 4 Ocak 2021, 20:01

    gümüş yüzük de yasaklansın arkadaş. Sakalın şeklini de belirleyelim. etek boyu çok uzun olmasın, rengi yeşil olmasın hatta iç çamaşırına da kurallar konsun böylece cumhuriyet selamete kavuşur. Nerde yazıyor bu kural. Atatürk döneminde var mıydı bu nerden çıktı bu.

  35. Ýorumlari görün sevgili veryansin ailesi. Chp ye kufrede ede nasil bir kitleye seslenir olmussunuz. Yaziktir, yapmayin , bu insanlarla olmaz. Sizin yeriniz bu ülkenin cagdas aydinlik insanlarinin yani. Bitun eksigimizi hatamizi biz telafi ederiz yeter ki bir olalim.

  36. 1998 yılına kadar bu tur söylemlerden çok çekmedimi..fikri sağlar bu çıkışı yapmasının tek SEBEBİ var .chpkk daki. cinsel sapıklıkları unutturmak..GENÇ sende bu sapıkları koruma moduna girdin.. .20 yıldır kimin tavuğuna kışt dediler…demedikleri için bu boş işlerle uğraşıyorsunuz..

  37. Osmanlıyı da Selçukluyu da tarikatlar yıktı. Şimdi de Cumhuriyeti parçalıyorlar. Memeleketin bütün zenginliklerini parazit gibi yer bitirirler. Ondan sonra da hiçbirşeyden haberleri yokmuşcasına düşmanla iş birliği yaparlar. Osmanlıda da Selçukluda da böyle oldu. Yabancı bir saldırı olursa düşmanla ilk önce iş birliği yapacak olnalarda bu tarikatlardır. Ne de olsa Cumhuriyetin parası ve kaynağı bitince yeni bir yerden para gelmesi gerekiyor. Zira ne çalışırlar ne bişey üretirler anca yatar ve yerler. Ne olcak sonuçta dokunulmazlık yeleği sırtlarında. İslam’ın bayiliğini almış gibi ahkam kesiyolarlar. Katolik ruhban sınıfı gibi İslam’dan aforoz etmeye çalışıyorlar insanları. Dün İngiltereye sattılar bugün de Amerikaya satmaya hazırlar. Tarikatların beleş ekmeği aktığı sürece memleketin selameti umurlarında olmaz. Kuvay-i Milliye modeli bir hareket vakti geliyor gibi. Yoksa sonumuz soykırım veya Anadolu’dan sürülmek olacak.

  38. 4 Ocak 2021, 21:09

    Yazılanı söyleneni anlama sorunu olanların bir de bunun üzerine ileri geri yorum yazmaları bayağı komik olmuş…

  39. 4 Ocak 2021, 21:15

    Haklısın, gelişmiş demokrasilerde faşist olmak ve her türlü değişik düşünceler suç sayılmıyor.
    Haksızsın, başörtülü Babaannen, Annen gayet tabii suç işleyen tekke şeyhine, tarikat müridine hakettiği cezayı verir.
    Haksızsın, ingiliz gemisine binip kaçan adamın karısı, kızı fransız lokantalarında bulaşıkçılık yaparken, açlıktan ölmez. İngiliz kendi adamını aç açık bırakmaz..
    Hem adamıın malına mülküne çöküp, ingiliz işgal güçlerinin iktidarında sürgün edip, hamde bu şekilde adepsizce iftira atılmaz

  40. Askerlik, polislik ve hakimlik hassas durumlar ortaya çıkarıyor o yüzden türban yasağını buralarda bi nebze anlayabiliyorum. Fakat doktor ve ogretmenlere böyle bir yasak bu topraklarda ters teper. Bi Atatürkçü olarak görüşüm bu.

  41. Ne başörtüsü, ne türbanı! Örneğin kaçak bir kuran kursunu Türkiye’de kapatabilir misiniz? Kaçak bir camiyi yıkabilir misiniz?..

    Kapatamazsınız, yıkamazsınız! Demek ki; din üzerinden bir ruhban sınıfı ve vesayet var! Konu bu… Hırsızlıkta bile “günah işleme hakkıma karışamazsınız, Allah ile aramda” savunmasını duydu bu ülke…

  42. Nihat Genç kalkmışsın İmamoğlunu CHPyi Kılıçdaroğlunu Sözcüyü Yılmaz Özdilliyi eleştirmeyi bırakmışsında türbanla uğraşıyorsyn. Ak partili gönüllüsü olarak bundan böyle daha da okumayacağım bir daha seni.

  43. 5 Ocak 2021, 04:25

    Nihatgillerin zihniyeti başta olsaydı aynısını uygularlardı. Ulusalcı sağcılar ( İslamcı faşistler) ile ulusalcı solcular (Laik faşistler) birbirlerinin laciverdidir sadece…

  44. 5 Ocak 2021, 06:48

    Bu yazının başlığı bile bu ülkede yaşayan herkese çok şey anlatıyor.Yetmiyor mu arkadaşlar….

  45. evet bu ülkeyi ingiliz gemisine binip kaçanlardan almadık, güya kurtuluşumuzun mührü diye üstüne 4 tane resmi bayram ilan ettiğimiz yunan savaşından tam bir yıl sonra bile istanbulu işgal altında tutan ingilizler lozan paçavrasını imzaladık diye kendi istekleriyle giderken minnettarlığımızı göstermek için düzenlediğimiz çalgılı çengili yemeli içmeli uğurlama partisiyle aldık bu ülkeyi. yapma nihat hocam tarih ne senin ne de bi başkasının üstünde istediğiniz gibi tepinebileceğimiz bir alan değildir, bilimdir, bilime saygı gösterin biraz, bi de ingiliz yüksek mahkemesi üyelerinin ponponlu çorapları ve beyaz perukları üzerinden tartışın mevzuyu, ya da incile el basarak yemin ettirilen mahkemeler üzerinden

  46. süpersin, bunlar 30 ağustos 1922 de kurtulduk diye resmi bayram ilan ederler, ama ne hikmetse 500 yıllık payitaht istanbulun 6 ekim 1923 te yani bir yıldan fazla süre işgal altında kalmaya devam ettiğini, ingilizleri lozan paçavrasını imzalamaya mecbur kalana kadar gönderemediklerini, ingilizi bu ülkeden savaşarak değil, boyumuza lozan tasmasını takmalarına müsade ettikten sonra parti verip şampanya patlatarak önlerinde yerlere kadar eğilip misafir yolcu eder gibi minnetle ve şükranla uğurladıklarını söylemezler

  47. tarif ettiğin hain zümre tarikat ve cemaatler değildir, ittiat ve terakki dir, abdülhamitin hasta adam dedikleri dönemde teselya da paramparça ettiği yunan, sizin ittiat ve terakki yönetiminizi polatlıya kadar önüne katıp kovaladı, keşke ittiat terakki olmayayadı, düzenli ordu kuruyoruz ayağına keşke kuvayi milliye dağıtılmasaydı da izmirde karaya çıktıkları yerde dökseydik denize, yatın kalkın ingiliz babalarınza şükredin, yunana dur geri çekil artık dedi de paçayı kurtardınız

  48. antik yunan filozoflarından bahis açmışken, sokrates’in demokrasiyi en kötü yönetim şekilleri arasında saydığını da hatırlatmakta fayda var, en komiği de iyi yönetim şekilleri arasında birinci sırada monarşiyi gösterir, demokrasi, kaostur, her kafadan ses çıkar, karar alınamaz, kimse memnun olmaz

  49. sen bu saçmalıklarını git ponponlu çorap ve beyaz perukla ortaçağ mahkemesi görüntüsü veren ingiliz yüksek mahkemesine anlat abicim, şansın varsa seni cadı diye yakmazlar belki

  50. neden kıçı kırık yunanın polatlıya kadar gelmelerine sebep oldukları için mi, lozan paçavrasını imzaladıkları için mi, pardon onlar itttiatçılardı dimi ya, şaşırdım bi an

  51. 5 Ocak 2021, 11:55

    ya buraya yine FETÖCÜLER yerleşmiş. bu yorumdan görünen, anlaşılan bu.

  52. 5 Ocak 2021, 12:01

    o zaman doğrudan Cumhuriyet karşıtıyım, Düşmanın tarafındayım deyin. yani dürüst olun.

  53. 5 Ocak 2021, 13:15

    bir bilgi. “türban” denen nesne malum güçlerce ülkemize İslami simge diye sokulmuş. oysa türban, Hristiyan rahibelerin kullandığı örtü. yoksa Türklerin yüzyıllarca kullandığı normal başörtüsü değil. lütfen bu gerçeği muhakeme etmemiz gerekiyor.

  54. 5 Ocak 2021, 13:29

    Bu yazının gerisi nerede? Sanki mevzudan çalmışsınız..

  55. 5 Ocak 2021, 19:34

    Evet sizin düşman gördüğünüz başörtülü kadınların tarafındayım.
    Cumhuriyet diyerek takiyye yaptığınız faşist düşüncenin karşısındayım.
    İnsan onurunun, hak ve hürriyetlerin, demokrasinin taraftarıyım

  56. 5 Ocak 2021, 23:48

    Başörtülü Ayşe hanım 20 yaşında fidan gibi evladını şehit verecek ama kızını hakim, doktor, memur yapamayacak…Neden? Çünkü birileri o başörtüsüne “turban” deyip aşağılayacak…Bunun adı da Cumhuriyet olacak öyle mi Nihat Genç bey? Sosyollojiden, psikolojiden uzak saçma sapan kılık kıyafet yasakları… 20 yıl AKP yetmedi 20 yıl daha mı lazım?

  57. lale hanım gerçekleri duymak sizi rahatsız etmiş anlaşılan, zikrettiğim tarihi gerçeklere karşı tarihi reddiyenizi sunmak yerine, bana hakaret etmeyi ve iftiraya atmayı uygun görmüşsünüz, tebrik ederim tam sizin gibi bir cahile yakışanı yapmışsınız

  58. lale hanım türban hristiyan örtüsü de şapka nedir peki, uğruna onca adam astığınız şapkayı niye kanuni zorunluluk haline getirdiniz, türbanı yasaklayıp yahudi şapkasını zorunlu kılmak nasıl bir faşistliktir. Konuya o kadar yabancısınız ki, hak dinlerin tamamında zaruret olarak kabul edilen örtünmeyi, aslında tek olan Allah’ın dininin bir vecibesini, alıp salt hristiyan geleneği diye tü kaka ilan etmeye çalışacak kadar zavallısınız. İş yıl başı kutlamaya, kara cuma çılgınlığına gelince hristiyan geleneklerine buuz etmek aklınızdan geçmiyor nedense, hristiyanlar hıyarım var deyince tuz alıp koşmasını çok iyi biliyorsunuz, bence haddinizi bilin, bilgi sahibi olmadığınız konularda konuşmayın, kendinizi rezil ediyorsunuz

  59. çok haklısınz, tarih tekerrürden ibaret, abdülhamide kızıl sultan, baykuş, diktatör diyen yahudi ve ermeni dönmelerinden müteşekkil ittiat terakki artıkları bugün aynı sazı çalmaya devam ediyor.

  60. hadi 1000 yıldan fazla islamın ışığında hükmeden selçuklu ve osmanlıyı geçtim sadece 19 yıllık akp iktidarında sana dayatılan islami bir uygulama göster, sana kanunla zorla taktırılan şapka gibi yerine kanun çıkarıp fes kavuk giy diyen mi oldu, kamusal alanı başörtüsüz girilmez, üniversiteye başı açık mini etekli giyilmez diye MGK kararı mı çıktı, oruç tutmayanı mı astılar, namaz kılmayanı mı fişleyip ordudan attılar, kutsal kitabını ahırlarda tuvalet köşelerinde okumak zorunda kalanlar gibi sende içkini ahırda tuvalette mi içmek zorunda kaldın(haşa Kuran ve içkiyi bir tutmuyorum), islamcı faşistmiş, her sakallıyı deden mi sanıyorsun birader, deaş kafa kesti, bunlar müslümansa hepsi böyledir diye genelleme yapmak sizin entellektüellinizi değil sadece çapsızlığınızı gösterir, deaşi bitme noktasını getiren de senin islamcı faşist dediğin Türkiye Cumhuriyetinin bugünkü iktidarıdır, teşnesi olduğunuz batı deaşa karşı ne yapmış, nasıl mücadele etmiş acaba

  61. atatürk döneminde şöyle vardı, kadına seçme ve seçilme hakkını verdiğinde bi şart koşmuştu, başın kapalıysa o haklardan yararlanamıyor yani kadın sayılmıyordun, oy kullanmak ve seçilebilmek için yani gerçekten kadın sayılmak için başını açman gerekiyordu

  62. “Bir Soran”, yalanını yesinler senin, bana bir tane vaka göster ki türbanlı doktor hastayı “erkeğe bakmam” diye reddetmiş olsun, çok adi bir yalan bu

  63. trabzon mebusu ali şükrü beyi de namussuz olduğu için mi öldürüldü o zaman.
    Buna ne demeli peki “mesele zaten emrivaki olmuş bir hakikati ifadeden ibarettir. bu behemehal olacaktır. burada içtima edenler meclis ve herkes meseleyi tabiî görürse, fikrimce muvafık olur. aksi takdirde, yine hakikat usulü dairesinde ifade olunacaktır. fakat ihtimal bazı kafalar kesilecektir.” cümlesini nasıl anlayalım sizin yüksek ilminiz ne diyor bu hususta, kimin namuslu kimin namussuz olduğuna namussuzlar karar veriyorsa ne olacak

  64. darbeyle mi, gezi gibi sokak nümayişleriyle mi yoksa direk ABD ordusu davet etmeyi mi düşünürsünüz, malum seçimle mümkün değil, millet cumhuriyet ve atatürk sömürüsü yapan hainlere oy vermiyor bir türlü

  65. yani nasıl olsun, cüppe kimin icadı, mini etek kimin icadı, bunları giyince tarafsız mı olunuyor, illa tarafsız görünsün diyosanız, hakimler anadan üryan girsin davaya en tarafsız kıyafet o olur

  66. lale hanım biraz da tarihsel ya da bilimsel argümanlarınızı dinlemek isteriz, köşeye sıkıştığınızda ortaya “ATAM BOMBASI” bırakıp kaçıyorsunuz, cehaletiniz sıktı artık

  67. Başı açık Ayşe hanımın çocuğu , senin baş örtülü Ayşe hanımın çocuğundan 20 ,30, 40…. puan fazla alacak ve hakim, doktor ve memur atanamayacak. O zaman ne olacak?

  68. 15 Ocak 2021, 07:23

    evet diktatörlük resmen kuruldu (sayenizde)

  69. Diktatörlük yillardir adim adim,liberallerin,sol sahtekarlarin,Atatürk posteri Atatürkcülerin ve kuruldugundan bu yana dinmeden usanmadan Cumhuriyeti yikmak icin mücadele edenlere devletin teslim edenler sayesinde gelismis ve toplum tutsak alinmistir.Hitler Almanyasi ile bugünkü Türkiye’nin hangi benzemeyen taraflari kaldi.Kitap yazmak yasak,konusmak yasak,düsünmek yasak Muhalif olmak terörist,hangi insani ve vicdani yani kaldi Türkiye’nin.

Giriş Yap

Veryansın TV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya abone olun!