Nihat Genç
  1. Haberler
  2. Yazarlar
  3. Diğer
  4. Tiplerine bakınca Biden doğru söylüyor

Tiplerine bakınca Biden doğru söylüyor

featured

Gençken biz, yakınlarda bir yerde hırsızlık, üç kağıt, adam yaralama, vs. gibi bir olay olduğu zaman, polis kahveyi basar şöyle tipine bakıp adamları seçer yaka paça ‘zanlı’ diye karakola götürürdü.

Tipine göre ‘fail’ ‘suçlu’ seçilir mi, öyleydi işte.

Kahve sakinleri ise peşlerinden bakıp ‘niye bu adamları götürüyorlar, bunları tanırız temiz çocuklardı’ hiç demezdi.

‘Yine ne yapmışlar?’ derdi.

Tipine göre fail bulma üzerine sosyolojik bir hikaye yazmayı aklıma koymuştum, çünkü sosyal hayatımızda tipine bakıp karar veren dünden kabullenilmiş din gibi bir inancımız var.

Mesela kahvede otururken polis tarafından ‘alınan’ genç adamlar polise de itiraz etmez, kendilerini savunmazdı, polis, ‘kalk’ derdi, kalkardı. (Biden’in açıklamalarının Türkiye’ye düşmesi bir günü doldurdu. Ne Kılıçdaroğlu ne Akşener açıklama yapamadı, bir şeyi biliyor ve kabulleniyorlar.)

Tuhaflık şurdaki bir kaç saat sonra ‘alınan’ gençler tekrar kahveye dönerdi.

Kahve sakinleri ‘ne oldu?’ derdi, ‘bir hırsızlık olayı varmış, yanlışlıkla almışlar ağbi, bıraktılar’ derdi, ve hiç bir şey olmamış gibi hayat devam ederdi.

‘Peki seni alırlarken neden polise itiraz etmedin, ne hırsızlığı ağbi’ niye demedin’, sorusu da hiç sorulmazdı.

İşte bu ‘sorulmayış’ kabullenilmiş bir hayatın gerçeğiydi… Olay nerede geçerse geçsin failler alakasız başka kimseler olursa olsun, kahvedeki köklü inanç hiç değişmezdi.

Polis alıyorsa alıyordur, itiraz edilmez, işte ‘din’ buydu.

Üstelik ‘tipine’ bakıp alıyor?

Yahu kardeşim delil yok kanıt yok ifade yok şahit yok belge yok gören yok bir ipucu yok, bir söylenti-dedikodu hiç yok, nasıl oluyor da ortada hiç bir şey yokken polis kahveye gelip ‘tiplerine’ göre suçlu, fail, zanlı seçip ve ‘kelepçeleyip’ karakola götürebiliyor.

Ve bir mahalleli ve bir toplum ve o kahvenin sakinleri ve ileri gelenler ve komşular, ve o çocukları tanıyanlar, neden, hiç itiraz etmiyor? Çocukların neden derdest edildiklerine karşı çıkmıyor ve olup biteni sessizlik içinde sükunutle kabulleniyorlar?

Evet, polisin tipine göre faili yakalama yöntemi apaçık kanunsuz bir eylem.

Ancak gençlerin tipi de doğrusu laf aramızda hiç ‘tip’ değil.

Mesela polis masa masa gezip suratlarımıza tek tek bakıp sonra bir masada sen! sen! sen! kalk, deyip masadan kaldırdığı çocukların tipine baktığımda ben de polis gibi ‘kesin bunlar yapmıştır’ dediğim çok olurdu.

Gençlerin kayık arıza façalı kara ve ucu yamulmuş bir bıçak gibi suratları suç için yeterince ‘kanıttı’.

Çocuklar alınır alınmaz kahvedekiler aralarında konuşmaya başlar ve hikayemiz işte o zaman gelişir, biri şöyle der:

-bunlardan ben de şüpheleniyordum.

Diğeri: -geçen bu oğlan çayın parasını vermeden gitmişti, kesin bu yapmıştır.

Bir diğeri. -Bu oğlanı geçen gece sokakta içip içip nara atarken görmüştüm, buldu belasını .bne..

Bir diğeri: -Nezarette adamakıllı bir dövseler de aklı başına gelse.

Arkalarından söylenenleri çoğaltabilirsiniz, ancak, kahvenin fıkıh kitapları, ayeti hadisi böyle yorumluyor, kıyası tıpkı polisler gibi ‘tipine’ göre yapıyordu.

Otoriteye tam iman ve sessizlik ve otoritenin zan ve iftira oluşturup suçlu ilan ettikleri karşısında derin bir şüphe!

Yani, yapmamış olsalar bile yapmış olabilirler.

Şimdi değilse yarın yapabilirler, belki de yapmışlardır, kesin, yukardan bir torpil bulup şimdilik yırtmışlardır.

Bir insanın toplum içinde iyi bir intiba bırakması bu yüzden önemlidir, yoksa olmadık suçu tipinize bakıp ya da garezi husumeti olup olmayan kim varsa üstünüze yıkabilirler.

Peki polisin aldığı çocuklar aklanıp hiç bir suçları olmadığı anlaşılıp kahveye dönünce arkalarından bu dedikoduları yapanların tavrı değişiyor mu?

Suçsuzlukları anlaşılsa dahi, hayır!

Şöyle oluyor, – yine yırttı çakallar!

-bu sefer de paçayı kurtardılar ama bir dahakine kesin kodesi boylarlar.

Yani kahve sakinlerinin bu yamuk tipler için kararları kesindi.

Bugün değilse yarın illaki yakalanacaklar, (olmayan) suçları foyaları ortaya çıkacak. Dikkat edin ortada hırsızlık yok fail de yok. Olan şey sadece polislerin gelip birini alması. Bu kadar dedikodu polisin birini alması üzerine dönüyor. Ortada gerçek bir suç ve faili olmadığı halde kahvedekilerin bilinçaltlarına hakim düşünceleri okuyoruz.

Özetle, kahve sakinleri hırsızlık olayı olmadan çok önce kararlarını vermişler, tıpkı polisler gibi sadece ‘tiplerine’ bakarak!

Dün, ABD başkan adayı Biden Türk siyasetini tepetaklak eden yakın siyasi geleceğimizi ‘şok’ edici manipüle edici muhalefetin aleyhine siyasi sahneyi darmadağınık eden sözler sarfetti.

Kısaca dedi ki, Erdoğan’ı seçimle devirecek muhalif ‘dizaynımız’ tamamdır.

Gavurlar kafirler ve dış güçler ve dış mihrakların Türkiye’yi bölüp parçalamak gibi öteden beri bitmeyen projeleri olduğu kesin, bu lafların şaşılacak hiç bir yanı yok.

Bilmediğimiz bir şey de söylemiyor.

Buna rağmen Biden’in bu lafları Türkiye’de deprem etkisi yarattı.

Neden?

Biden önümüzdeki seçimleri gerçekten projelendirip dizayn mı etti?

Buraları çok konuşup yazdık, sonra yine tartışırız, ancak?

Şöyle muhalif tiplere bakıyorsun?

Abdullah Gül, Gamze İldeniz, Dersimli Kemal, Davutoğlu, Fetö, PKK, Demirtaş, Nato’nun kurduğu parti Meral Akşener, Oğuz Kaan Salıcı, İmamoğlu ve ünlü Ziraat Bankası yardımcısı, vs.? Bıden’in bu sözleri sonrası bütün muhaliflerin suratlarını göz önüne getiriyorsun?

Yani bu kaymış yamuş yumuş yamuk ‘tiplere’ baktığımız zaman, Biden’in söyledikleri ve projesi doğru, kahvede kimsenin hiç şüphesi yok, kesin suçlu bu herifler.

Ancak Biden bu lafları söylerken muhalefette gerçekten halkın inandığı sevdiği milli vatansever dürüstlüğüne söz söylenmeyecek siyasiler olsaydı, o zaman, kahve sakinleri, Biden’e ‘.iktirgit .bne’ pekala diyebilirdi.

Diyemiyor, çünkü, tiplerin alayı arıza.

Bu tiplere halk arasında ‘hayatı kaymış tipler’ denir.

Rezil kepaze şaibeli geçmiş hayatları kimseye umut vermediği için Biden’in Türk siyasetinin muhalefeti için söylediği bu alçakça sözler çok büyük anlam taşıyıp karşılık buluyor.

Bizler bu sütunlarda yüzlerce değil binlerce kez bu ‘tipleri’ deşifre eden ama elimiz kolumuz bağlı yazılar yazdık, yani, bu tipler’e baka baka hepimiz ‘kör olduk’.

Kitleler başka tür bir ‘muhalefet’ olmaz’a inandırıldı.

Bu tipleri beklenen seçimlerde hatta ‘en büyük kazanç’ ve en doğru isabetli ‘tek yol’ sayan kitleler oldu.

Ve bu arıza tipler muhalefetin dostları haline gelmesine kahve sakinleri Cumhuriyet Gazetesi, Sözcü Gazetesi, Tele 1, Halk TV, Oda Tv, nice yüzlerce aydın ‘sessiz’ kaldı.

Oysa bu muhalif tiplere bakınca insan, dünyaya düşman olur, doğduğuna pişman olur.

Sevince düşman olur, insana düşman olur, ruhunu karanlıklar boğar.

Depresip hastalar gibi bakışları çivilenip yerinden kalkamaz.

Umut diye hayal diye ne varsa içinde herşey ürküp kaçar.

Biden’in söyledikleri muhalefeti yakan kor ateş.

Biden’in söyledikleri muhalefeti ülke ve tarih sahnesinin dışına itip düşmanlarla dostluk kuran muhalefete indirilmiş dehşet sözler.

Bütün milli vatansever cumhuriyetçileri tasfiye edip şaibeli dostlarınızla yola çıktınız, işte, üç gün dolmadı, evsiz barksız itibarsız kaldınız, başsız bayraksız ülkesiz inançsız kaldınız.

Şu Dersimli Kemal, şu Abdullah Gül, şu Davutoğlu, tiplerine bak, gözleri, sözleri, ağızları, alınları, çeneleri, kulakları, şakakları, yanakları, boyunları, tepeleri, her yerleri ‘karanlık’.

Dünya ülke yıkılsa içinde yorganım yok diyecek umarsız insanlar, ki, Türkiye Fetö operasyonlarıyla yıkılırken nezaret ettiler.

Bir resim bir desen çalışması önce eskiz’le başlar. Karakalem çiziktirirsin, silersin yine çizersin, olmaz yine siler yine çizersin.

Ve desen ve resimdeki figürler bir türlü belirginleşip öne çıkamaz, hep hayal meyal bir sis altında kalırlar.

Bir ülkenin sanatçılarının siyasilerinin yazarlarının simaları halkın-kitlelerin içine sinmesi belirginleşmesi öne çıkması ışıldaması onlarca yıl alır, bir çok milli olay karşısında reflekslerine bakıp denersin tartarsın, düşünürsün, bakarsın, resmin netleşmesi yıllarınızı alır.

Dersimli Kemal’in ki nasıl bir marifetse dibe vurmuş çürümüş şaibeye bulaşmış rezil rüsva ne kadar adam hepsini aynı resim içinde topluyor ve ama bu desende her şey karanlık, kim kimdir nedir niye yanyana geldiler kim getirdi, kimse anlayamıyor.

Hele bu kadar kayık tip-figür olunca.

Ve kaleminizin de ucu çok kaba çok büyükse, vatan memleket gibi incecik sıcacık insanın içine işleyen hisleri sevinçleri çiçekleri umutları çizemezsiniz.

Kardeşlerim, acınacak halimizdir: Dış güçlerin muhalefetimizi bu kadar kolay bir karalamayla bu kadar hızlı bir çiziktirmeyle projelendirilip ve sergilenebilir ve satışa koyabiliyor olması.

Şüpheniz olmasın Biden’in çizdiği bu figürler onlarca yıl daha zihnimizi kirletmeye devam edecek, onlarca yıl daha amaçsız ve şerefsiz insanların tiplerine bakıp bakıp siyaset yaptığınıza memleket kurtardığınıza boşu boşuna inanıp vakit harcayacaksınız.

 /></p>
</div></div>	<div class=

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

53 Yorum

  1. 21 Ağustos 2020, 08:08

    Bir ülkenin iktidarının yabancı güçlerce dizaynı çok vahimdir.Ama,bundan daha da elim ve vahimi muhalefetinin de aynı güçlerin güdümünde olmasıdır.Tanrı bizi böyle ülkelerden olmamızı esirgesin…

  2. 19 Ağustos 2020, 17:43

    Onu bunu bilmem C.Bşk.seçiminde RTE karşısına Solun kendi içiden çıkaracağı hiçbir adayın kazanma şansı yok.Tek çıkar yol Eğer sol arkasın da durar &0-35 oy -20 de sağdan alacağı oy Mansur YAVAŞ kazanabilir.

  3. Bu kadar işte. Yüreğinize bilinciniz<e sağlık

  4. Durumun bu kadar net ifade edilebileceğini bilsem sizden önce yazardım! Helal olsun! Gerçeği ne de güzel yazmışsınız.

  5. Nihat genç bu cografyanin damıtılmış bir yudum suyu gibidir…o su kimine şifa olur, kimine karın ağrısı yapar…serttir, saftır, acıdır ve sek içilir…herkesin icebilecegi yumusaklikta degildir..Nitekim bu durum defalarca ispatlanmistir. Dna sinda bu cografyanin kodları bulunan herkes bu sudan daima şifa bulur….Şifa bulmuyorsa bu nihat gencin değil, şifa bulamayanin sorunudur..Öyle sahte Ataturkculukle, sahte solculukla, sahte dincilikle, sahte milliyetcilikle filan yaklaşmaya kalkarsanız duvara toslarsınız, üzülürsünüz, kırıtırsınız….Bu kodlardan birine sahipseniz nihat genci hiç okumayın derim, hatta adını bile anmayın..Orayı ebediyyen terkedin..

  6. Nihat abi, bu dediklerini kimsenin tek kelime edemediği zamanlarda da çizdi-yazdı ve üstüne programlarında da anlattı.Bu süreçten sonra daha ne yapsın, bu konuda varsın sana göre eksik yazmış olsun.Bunları anlatıyor ya, o kalan kısmını da sen doldur yani:) Hala yazıyor ve yazdıklarını da programında anlatmaya devam ediyor.Eksiktir,hatalıdır buna lafım yoktur.Nihat abi,bunları yıllardır anlattı, hala anlatmaya devam ediyor.Bazı konularda tek satır yazamayan,konuşamayan yazarları birazcık eleştirin yahu!

  7. Yazdığınızdan anladığım kadarı ile Nihat Gencin oraya buraya savrulan ve Narsist bir kişilik olduğunu söylüyorsunuz. Yazdıklarının hangi kısmına katılmadığınızı açıklar mısınız. Geçmişteki fikirlerinden hangisi veya hangilerinin hatalı olduğunu gerçekten merak ediyorum. Bize açıklarsanız sevinirim. Saygılar.

  8. Biz Türk filmlerindeki tecavüz sahnelerini izleyerek masturbasyon yapmış bir halkın çocuklarıyız, kimse bizden saf ve temiz duygular beklemesin. diyen bir ünlü Türk düşünürüdür Nihat Genç. Daha neyini eleştiriyorsunuz adamın anlamıyorum (!) Nihat Genç sadece kendi düşünceleri kabul görmüşse karşısındakine anlayış gösteren bir yazar. Bakın leman’ dan ayrıldı, sonra akşam gazetesi, ardından oda tv ardından chp pardon ychp. Yarın bir gün veryansıntv bu hiç şaşmaz. Onu pohpoh lamadığınız sürece yok hükmündesiniz. Geçmişte içinde bulunduğu kurum ve kişilerle girdiği polemiklere bakın. Pespayelik değilse ne? Nihat Genç bu toprağın çocuğu retorik oturuyor ama paradoks olduğu yerde duruyor. Biden ile ilgili yazdıkları mahalle kahvesi düzeyinde. Oysa orada koskoca bir gerçek duruyor. Bir kaç ay evvel chp li belediye konferansında etmediği övgü kalmamışken. Bir kaç ay sonra Kılıçdaroğlu için “senin belanı allaha bırakanın allah belasını versin” diyecek kadar kindar ve hazımsızdır Nihat Genç. Biliyorum editör bu yazıyı yayınlamayacak ama Nihat’a iyilik mi yapacaklar kötülük mü? orası meçhul.

  9. harika bir yazı…sosyoloji, psikoloji,edebiyat,siyaset herşey var

  10. Nihat beyin siyasilerimizle ilgili tespitlerinin çoğuna katılırım, ancak eksik ve abartılı bulduklarım da yok değil, Nihat bey iyi yazarsınız ve tespitler (eksik de olsa) yaparsınız, Siyasi atmosferimiz içinde bu şu anlamda eksik kalıyor: (açıklama ve çağrılarınıza bazı yorumlar da bu istikamette) gerçekten de bu derece vahim ortamımızda iktidar sahiplerine de çarpıcı eleştirileriniz olmadığı veya sadece muhalif kanadıın gerçek yüzleri ile ilgili eleştiri ve uyarı yaptığınız zaman, acaba bu git gide azalan demokratik sistemin işine yarıyor değil mi?

  11. Linki hatirlamiyorum ama Youtube’daki videolarinda konuyu aciklamisti bir defasinda. Olay iyi parti’nin tuzugunde, orada gecen bazi maddeler var. Nihat Genc ve diger vatanseverler itiraz ediyorlar, bunlari cikartin diye ama cikartmiyorlar. Sonra ilk koplamalar basliyor iyi partiden, Nihat Genc dahil. Guzel baslamisti Iyi parti…. Ayrica AKP’ye saydiran ender insanlardandir, ancak yapici saydirir ki olmasi gereken de odur. Idare makamindadir cunku AKP. Belki iclerindeki bir kac tane helal sut emmis insan uygularlar diye soyluyor, uyariyor onlari.

  12. İYİ Partiyi NATO kurdurmuş,bu konuyu açıklayan bir yazısı var mı Nihat Genç’in?
    Bu doğruysa MHP kongresini de NATO engellemiş olmuyor mu?
    Tamam muhalefet tukaka hem de dibine kadar!
    Ya AKP?
    Ülkeyi 19 yıldır yöneten babasının çiftliği gibi AKP’ye neden tek satır yok?

  13. Hep hayranlikla ve hep birseyler ogrenme hevesiyle Nihat beyin yazilarini okurum. Bu yazi da onlardan biri. Tayyip bey ile Devlet beye tek kelime etmemesine hayret ettim. Bu Beiden sozleri dolayisiyla onlari da anmasi lazimdi. Feto operasyonlarina, vatan severlere yapilan iftira ve operasyonlara yol veren, kanat geren, hala da onlari bunyelerinde on safta tutan bu insanlar Beiden veya baska bir zalimin kurgularinin urunu degil mi? Bence ismini saydigi kahvedeki tipsizleri eksik andi. Ulkemiz tipsiz ve ipsizlerin elinde, elden ele oynanan bir top gibi oldu. Benim andigim o iki tipin Feto, NATO, CIA, PKK ve derin devlet (DB) operasyonlarinda ve sonrasindaki kaymagi yemedeki marifetleri cok daha muhim. Diger tipsizler zaten bunlarin degirmenine su tasiyanlar

  14. 17 Ağustos 2020, 10:18

    “ABD Eski Başkan Yardımcısı Joe Biden’ın Türkiye Hakkında Aralık Ayında Yaptığı Açıklamaları Taşıyan Gemi, 8 Ay Süren Yolculuğunun Ardından İskenderun Limanı’na Ulaştı…” “ABD Eski Başkan Yardımcısı Joe Biden’ın Türkiye hakkındaki sözleri, gümrük işlemlerinin ardından vinç yardımıyla gemiden indirilip İskenderun Limanı’nda hazır bekletilen yük treni ile önce Ankara’ya, oradan da İstanbul’a taşınacak..” Zaytung

  15. evet Cahit bey, yorumunuza katılıyorum. çünkü, küresel güçler ve emperyalistlerin uzun süreli planları vardır.

  16. küresel güçler ve emperyalistlerin, diğer uluslarla ilgili 30, 50 ve 100 yıllık planları vardır. işte ülkemizde olanlar da bu planlar doğrultusunda gerçekleşmektedir.

  17. emperyalistlerin, 30, 50 ve 100 yıllık planları vardır. Türkiye’de olanlar tam olarak küresel emperyalistlerin planlandığı şekilde ilerliyor. yorumcunun önce Ilımlı islam, ikinci aşama olan federasyon gerçekleşecek görüşü doğrudur.

  18. 17 Ağustos 2020, 05:58

    “Dün, ABD başkan adayı Biden Türk siyasetini tepetaklak eden yakın siyasi geleceğimizi ‘şok’ edici manipüle edici muhalefetin aleyhine siyasi sahneyi darmadağınık eden sözler sarfetti.” 1. Dün değil yedi ay önce. 2. Bu demeci önce bekletip sonra ortaya çıkaranlar Pelikancılar. 3. Vatan partisi tarzı antiemperyalistlikten (!) hayır gelmez.

  19. Hani misyonerlik faaliyetleri usullerinden önde gelen 1 yöntem vardır.Koyu bir Müslüman gibi görünerek saf Müslümanları yanina çekersin ve onları Hristiyanlaştırmaya başlarsın. Nihat Genç, tam da öylesin. Senin de hizmet ettiğin kesim belli, ulusal görünümlü tutuklanmaktan korkan sözde yazar.

  20. Allah sana sabır versin nihat bey. Yorumlara bakıyorum da neden milletçe bu halde olduğumuzu daha iyi anlıyorum. İnsan gerçekliktir bu kadar mı köpük olur! Okuduğunu anlamayani mi istersin, tabuttaki oluyo takla attiracak yorumları mi…

  21. yorumuna ilave olarak şunu diye bilirim
    Bu milleti aldatan a milli şerefsiz siyasetçilerin en büyük kozu zorlanmadan kandıra bilecek kitle bulmalarıdır.
    Milli duruş sergileyebilecek karakterlere her zamankinden daha çok muhtacız.A’dan Z’ye kadar milli olan her oluşuma her kitleye her düşünceye her inanca ve her bir bireye çok ama çok ihtiyacımız var.
    Anlatmaya ve anlaşılmaya ihtiyacımız var.

  22. Sayın Nihat bey.
    Ellerinize kollarınıza sağlık.
    Allah size dert vermesin.

    Kahve Mudavimi T24 unutulmuş.

    Isimlerini saydığınız sözüm ona muhalefet ,
    sanki tornadan çıkmış “şuvuli” tipler.
    Imaalet yerleri de Batı dediğimiz fabrikadan.

    Bunları büyük Usta Leonardo da Vinci’nin Hz.Isa’nın Son Yemek Tablosundaki havarilerine benzetmek kanımca hata olmaz.

    Roma Isa’yı Çarmıha çakar,
    müritlerinden ses seda yoktur.

    https://de.m.wikipedia.org/wiki/Das_Abendmahl_(Leonardo_da_Vinci)

  23. 16 Ağustos 2020, 19:16

    Tayfun Bey, doğru bakış açısı ya da soru “Bu yazdığınız yazı iktidara mı muhalefete mi yarar?” değildir. Doğru soru, “… Türkiye’nin yararına mı?” olmalıdır. Şu anda muhalefet olarak gösterilen hareketin içinde Atatürk’ün partisini HDPKK ile ittifaka sokan Kemal Kılıçdaroğlu’nun CHP’si, HDP, ABD’nin adamım dediği Ahmet Davutoğlu, Ali Babacan, Abdullah Gül ve NATO’ya bağlılığını ilan eden İyi Parti var. Burada Türkiye’nin faydasına bir çözüm görüyor musunuz? Bu sözde demokrasi ittifakı iktidar olduğunda Türkiye’de ne değişecek? Hiçbir şey değişmeyecek. Modifiye edilmiş 2002 model Ak Parti iktidarına geri dönmüş olacağız. Ben Türkiye Ankara’dan yönetilsin istiyorum ve bu şaibeli isimlere Erdoğan’ı her ne kadar sevmesem de en ufak taviz vermeyeceğim.

  24. 16 Ağustos 2020, 18:58

    Biraz kendine güvenin olsun. Türkiye’yi o kadar aşağılama. O dediğin günler yakın zamanda sona erdi. Madem herşeyi onlar belirliyor o zaman oy kullanma bundan sonra.

  25. 16 Ağustos 2020, 18:31

    “Biden” meselesinin Türkiye ile ilgili olduğunu ve bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Meselelere sonuç odaklı bakılması gereklidir. 7 ay önce söylenmiş sözün bu gün gündeme getirilip medyada şişirilmesi “Türkiye’nin ,seçim yarışına girecek olan Trump yönetimine açık desteğidir. “ ( Trump’ın Türkiye’nin desteğine ihtiyacı mı var diyenler olabilir, seçim dönemlerinde herkesin herkese ihtiyacı olur, meseleye küresel bir açıdan bakmaya çalışmak doğru olacaktır) Lafın ucunun Muhalefete girmesi hükümet için sadece “bonus” olmuştur.

  26. 16 Ağustos 2020, 17:53

    AKP gidince ne gibi bir İslamcı parti gelecek. Mursi gidince getirdikleri İslamcı

  27. 16 Ağustos 2020, 17:44

    Her şeyi onlar organize etmiyor. Senin gibilerin öyle zannetmeyin istiyorlar.

  28. Muhteşem yorum

  29. Tamam hepsi kötü de hırsızın hiç mi suçu yok? Bunları kim getirdiyse yine onlar götürecek. Olay sadece bu.

  30. bence yazıyı bır daha oku

  31. Bu yazıyı okuyunca Nihat Genç’in neye hizmet ettiğini çözemedim. RTE henüz milletvekili değil iken ABD ye gitmemişmiydi, şimdi bu açıklama acaba kime hizmet eder iktidaramı muhalefeti?

  32. MC donemınde amerıkanın aklında turk ıslam sentezı dıye bır sey vardı. akp sayesınde basardı. sımdı sırada federe devlet var. ıstedıgımız kadar yazalım cızelım bu gercek olacak. basında ıster gul ıster yavas ıster ımamoglu ısterese kemal olsun bu olacak. Bıden soyledı dıye ıster .aka dıyelım ıster cıcı. oyalanan turk ulusu.
    kemalıstler olmadan bu ısı basarılacak cunku kemalsıtler bu ıslerın onunde tek engeldı.
    lafımı bıtırmeden yorum yazılırmı bılmıyorum ama nıhat beyın tespiti bır kere daha yerınde.

  33. Biden kureselcilerin adamidir. Eger secimi kazanirsa Turkiye’deki satilmis muhalefet icin gun dogacaktir. Gecen secimlerde Feto’nun Hilary Clinton’a yaptigi 25 milyon dolar bagisi unutmayin.

  34. amerka ınceyı akp ye destek ıcın cıkardı dıyenlere ınanıyorsunuz. akp yı darbe ıle degıl muhalefet ıle ındırexcegız desteklıyoruz deyınce ……

  35. Sayın Genç, Akp yide abd nin kurdurduğu yıllarca söylendi bizzat sayın Zeybek bana geldiler kurucu olurmusun diye söyledi akp bin tüzüğünün abd den gönderildiği yıllardır söylenir sayın Arslan Bulut tarafından yani farketmiyor şu anda akp yi kuranlar muhalefetide dizayn ederler yıllardırda ediyorlarda ! Öyle olmasa akp 18 yıldır iktidarda kalabilirmiydi! Bu haner şu anda gündem bulamıyorlar eğer bir savaş çıkmazda bunlarla oyalıyorlar milleti!

  36. Nihat abi, bir gün muhalefet bir gün iktidar eleştirisi yapmanı tavsiye ediyorum. Artık sıkıldım muhalefete muhalefet eden yazılarından.

  37. Amerikalı Biden’i haklı bulan Nihat Genç. Nereden nereye…

  38. Batililarin bize kapici gibi davranmalari, kapiciya soyler gibi emrivakileri cok partili hayata gecen Turkiye nin degismeyen kaderi idi…Ta ki 15 temmuz a kadar … O gunden bu yana her boyle konusup davrandiklarinda hem agizlarinin payini aliyorlar, hem de geregi neyse onu yapiyoruz..Eski kapicilarini cok ozlerler daha..Nerde o gunler diyerek derin derin ic geciriyorlar…O yuzden millet ittifaki torbasina doldurduklari herbir cesit olusumun tek amaci var..Eski kapicilik gunlerimize bizi geri dondurmek…Baska bir izahati yok..Bu sadece olmus olaylarin tesbitidir…Gelecek tahmini degil, gecmis olaylarin en sade aciklamasidir…Masala hikayeye lakirdiya edebiyata suslu puslu bilimsel analizlere gerek yok.

  39. Oyun hep aynı ,Adam kullanma günlerinden adam satmaca günlerine gelindi şimdi adam asmaca günleri başlayacak , kuklacılar düdük çaldı..şimdi muhalefeti iyi zannedeceksiniz ona oy verecek diğerleri tü kaka olacak ..birde küresel sorosçu bir slogan var “iyiler kazanacak “..umarım iyi parti o iyilerden değildir ? Velhasıl vatandaş aynı tas aynı hamam aynı kir aynı kirli düzen ..

  40. Muhalefette iktidarda aynıdır. Bunu bir türlü anlayamadınız. Türkiye suriyede polis görevi yapıyor. Libyada polis görevi yapıyor. Akdenizde polis görevi yapıyor. Milleti krediye borca boğdular. Amerika derin devletinin istediği herşeyi Türkiye veriyor. Lakin siz hala muhalefetten ondan bundan bahsediyorsunuz.

  41. Sagolun, varolun Nihat Bey. Sayilan isimler ile basimizdaki muhterem arasinda fark nedir? Bir karis mi, on karis mi? Birinin ucu disarida da digeri yerli ve milli mi? Aslinda daha cok biri geldi, yerlesti gitmiyor, oburu de kalk biraz da ben oynayacagim deyip ortak agababalarina sikayet ediyor. Hepsi ezik. Durum bu. Allah’tan baska kimsemiz yok, sadece O’na yonelip kendimize ceki duzen vermeliyiz. Ne olursa olsun durust olmaliyiz. Ancak o zaman icimizden de durust birisi cikip, idareci olacaktir. Yonetici degil, idareci. Raina degil unzurna.

  42. 16 Ağustos 2020, 11:36

    ABD’nin bu ülkede istediği bir CHP, MHP veya İyi Parti iktidarı değil. Kemalist bir iktidar hiç değil, hatta en çok nefret ettikleri Kemalistler. ABD’nin Türkiye için istediği ılımlı İslamcılar…Onlar için Ilımlı İslamcı nedir? ABD’nin emrindeki İslamcı. AKP’yi o yüzden iktidara getirdiler. Hatta İslamcıları iktidarda tutmak için CHP’yi bile şekillendirdiler. Ancak AKP palazlanıp Ortadoğu’da daha fazla yetki isteyince işler bozuldu. 15 Temmuz darbesine FETÖ kullanılarak o yüzden kalkışıldı ama başaramadılar. ABD’nin asıl istediği laik bir iktidar değil. AKP gitsin ama onun yerine başka bir İslamcı iktidar gelsin istiyor. Türkiye’yi düze çıkaracak olan Kemalistler ama ortada Kemalist bir parti yok. Kemalistler çok konuşuyor ama eylem yok. Onlardan biri de Nihat Genç. Çok güzel konuşuyor, çok güzel şeyler yazıyor. Ümit Kocasakal da aynı şekilde… Atatürk Bandırma vapurunu lafla yürütmedi. Artık bu ülke insanlarının lafa karnı tok. Kemalistlerden ayağa kalkmalarını, parti kurmalarını, iktidarı ele geçirmelerini istiyorlar. İş işten geçmeden tabii…

  43. Aslında “Deniz baykalı “bir şekilde” indirip yerine Kılıçtaroğlunu getİrelim” diyen Hillary Clinton’da AKP’li(!)

  44. Sizin gibi,gözleri kör,kulakları sağır,”Tayyip Erdğan gitsin de ne olursa olsun” fanatizmi içerisinde hareket eden,CHP iktidara geldiğinde cennete gideceğini zanneden ki söz konusu iktidar CHP iktidarı olmayacak,uyuşturulmuş kişilerden “Saraya giden ABD’li Biden’mi!” sorusunu duymaya az kaldı!Hatta Bideni Aktrol bile ilan edebilirsiniz!Bu Potansiyeli(!) sizde görüyorum!

  45. Nihat abi kral adamsın…

  46. 16 Ağustos 2020, 09:09

    Bence sonuca bakmak gerek, Biden’in açıklaması kime yarar sizce? iktidara mı? muhalefetemi? BOP projesi yıllar önce planlanmış. CIA planın devamını çok güzel devam ettiriyor. bence olay ipte ki cambaz oyunu abd diyor ki cambaza bak… Bence bu oyunu bozacak olan akıllı aydın yazarlarımız. olaylara onların istediği gibi yada dediği gibi yorumlamak değil. Hem ABD nin siyaset tutumunu eleştirerek onların ekmeğine yağ sürmek olmuyor mu? sizce Nihat Bey!

  47. Şunu unutmayalım! Burasının ne kadar laik ne kadar dinci olacağına birileri karar verir.

  48. Adamlar iş bölümü yapmışlar demek, muhalifleri bizim muhalefeti aşağılıyor iktidarı da bizim iktidarı aşağılıyor. Neticede her şeyi onlar organize ediyor ve bizde iktidar değişmiyorsa demek ki değişmesini istemiyorlar

  49. Biden’ın sözlerini duyunca tüyleri diken diken olmayan hiç bir Türk’ü düşünemiyorum. Bu küstahlık ve utanmazlıkla, sömürge valisi ağzıyla konuşmalar, cezalandıracağım demeler ve diyet dayatan cüreti emperyalizmin; karakter bileşenlerinden biri bağımsızlık olan milletimizin mücadele azmimizi besleyecektir.

    Sessizlik, sözde muhalefetteki YENİ MANDACI zihniyetİ, sahibinin sesiyle tescil ediYOR. Burunlar, Birilerinin ‘muhalefeti ‘ ama ‘cumhuriyeti kuran Türkiye halkının, Türk milletinin’ değil.

  50. Biraz düşünmeden, hızlıca yazıyı okuyup anlayabilmek mümkün değil. Şimdi polis ABD demokratları, kriminal tipler malum muhalefet, biz de kaave milletinin insanları oluyoruz. Birebir karşılığı olarak değil, mesela yani. Teşbihin üç unsurundan ikisi bunlar. Peki vech-i şebeh nedir? 1- Amerikalı demokrat polis fazla anlamaz dinlemez, kestirip atar, silahı var üniforması var. 2- Ağzı burnu kaymış tiple malum muhalefet, yazıda bu kelime geçmiyor ama sabıkaları da var. Günahlarını almayalım ama bir yanları her duruma müsait. 3- Esas mesele. En güçlü tahlil burada. Em güçlü ama en açık değil. Tam tersine bilerek müphem bırakılmış. Kim o insanlar? Biz. Bir kere uyuşuk. Sonra umursamaz, du bakalım, tipine göre adam mi seçilir, ya da sabıkası varsa da, yahu eskiden bir cahilliktir etmiş, her fırsatta kahvenin ortasından alıp götürürseniz nasıl unutacak ıslah olacak bu çocuk?! demiyoruz.
    Hikaye tahlili yaptık.

  51. Tesbitiniz …… isabetin ötesinde tam bir isabet…. keskin görüsünüzle bin yasayin….

  52. biden in açıklamaları tersinden başka bir tartışma ile muhalefeti kitleyip hükümeti n alternatifi yok diye de yorumlanabilir. açıklama tersinden hükümete destektir. bu da bir sciklama

Giriş Yap

Veryansın TV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya abone olun!