Nihat Genç
  1. Haberler
  2. Yazarlar
  3. Diğer
  4. Bana Sinan Aygün’ün kellesini getirin!

Bana Sinan Aygün’ün kellesini getirin!

featured

Sevgili okuyucu, Ezel dizisi FETÖ’cü şifreleriyle ünlüdür, örnekleriyle anlattık, mahkemelik olduk, geçelim, bu şifrelerden bir tanesi de Eyşan.

Bugün Twitter’a girin Ezel’deki Eyşan’ın tam bir aşüfte karakteri olduğu üzerinde yüzlerce espri yapılır. Yani twitçilere göre Eyşan demek orospu rolü demek.

Peki Ezel dizisinde hafifliğiyle izleyicinin midesini kaldıran bu rolü oynayan kadına neden Eyşan ismi koyuldu?

Eyşan, nerden geliyor, ey şanlı ordu, ey şanlı asker, işte bu ‘ey şanlı’nın kısaltması ‘eyşan’.

Hatırlayın, o yıllarda akıllarınca FETÖ ne yapmaya çalışıyordu, Türk ordusuna iftira atıp bozmaya dağıtmaya tasfiyeye çalışıyordu, ve bu yüzden, hafif kadın(!) rolüne Eyşan ismini taktılar.

Büyük ve kanlı bir darbe gecesi yaşandı ve Türk Ordusu bütün iftiralara cevabını verdi, ve asıl Eyşan’ların kim olduğunu bütün milletimiz öğrendi, ya yurt dışına kaçtılar, ya da bazı partiler yapılar içinde renklere uyup ‘kamufle’ oldular.

Şimdi Sinan Aygün’ün iddialarıyla Eyşan’lar yine gündemde.

‘Bana Onun Kellesini Getirin’ filminin efsanevi yönetmeni Sam Peckinpah’dır, sinema tarihine girmiş asıl muhteşem filmi ise Vahşi Belde’dir. Şu, ortalığı kan gölüne çeviren dehşet sinemasını başlatan adam. Otomatik silahlar taramaya başlar ve film boyunca yığınla insanın öldürülmesine şahit oluruz.

Sinan Aygün’ün iddialarından sonra Halk TV’ye çıkan CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, gringo pozu verip gözlerini kısarak, bize savaş açtılar, cevaplarını alacaklar, dedi, İyi-Kötü-Çirkin filminden bir fotoğraf gibi.

Evet, doğru, birileri Yeni CHP’yi dehşet sineması sahneleri gibi ‘taramaya’ başladı.

Ortalık kan revan milletin-basının korkudan dili tutuldu, Sinan Aygün bugün bir basın toplantısı yaptı ve iddialarını tekrarladı.

Yani, otomatik silahla ‘tarama’ bugün itibariyle start aldı resmen başladı.

Ve iki günlük derin suskunluktan sonra Kılıçdaroğlu nihayet dün konuştu, Aygün’ü ihraç için disipline verdiler, yani, şunu dedi: ‘Bana Onun Kellesini Getirin’.

Kardeşlerim, dünden bugüne Yeni CHP nedir, niye eleştirdik, bugün olan nedir, kısa bir özetle bir daha hatırlayalım.

Sinan Aygün bir işadamı, Kılıçdaroğlu’nun marifetiyle Yeni CHP’ye vekil oldu. Aygün, bugüne kadar hiç bir konuda fikir beyan etmedi, mesela ‘etnik milliyetçiler’ Yeni CHP’yi ele geçirdi Aygün sustu. Mesela FETÖ, Yeni CHP’de kökleşti, Aygün yine sustu. Yeni CHP Doğu Akdeniz’de milli politikaların ve Mavi Vatan’ın karşısında yer aldı, Aygün sustu, ancaaaak!

Kendi inşaatı-kuleleri CHP’li belediyeyle ihtilafa düşüp zarar görünce Aygün eline otomatik silahını alıp Yeni CHP’ye ta ta ta taramaya başladı.

İddialar yenilir yutulur değil, sadece CHP’nin değil Türk siyaset tarihinin değil dünya siyaset tarihinde görülmemiş duyulmamış büyük bir skandalla baş başayız, çünkü, vekillik yaptığı partinin genel başkanını rüşvete sessiz kalmakla suçluyor.

Aygün, kendi kuleleri yıkılmadan daha erken davranıp kendisine dokunulmazlık bahşedip dokunulmaz zırhına sokup FETÖ’den koruyan Yeni CHP’yi ‘yıkmaya’ şimdi bugün neden başladı.

Çünkü işadamı budur, kendi ‘zarar’ görene kadar ağızlarını açmazlar, çünkü sermayenin meşrebi bütün tarihte bütün dünyada bütün kıtalarda ‘aynıdır’, değişmez, işadamları kendi menfatleri için yaşarlar, yasa budur!

FETÖ Türkiye’de basını medyayı ekonomiyi ele geçirmeye başladığında Cumhuriyet’in yıkıldığını ordunun parçalandığını gören hangi işadamları FETÖ’yle iş tuttu, ya da, FETÖ’nün karşısına geçen bir işadamı türü gördünüz mü?

Kardeşlerim, kaderinizi iyi okuyun.

Bir zamanlar üçüncü dünya ülkeleri vardı, örgütlendikleri BAĞLANTISIZLAR hareketi vardı. Hindistan’dan Nehru, Mısır’dan Nasır, Yugoslavya’dan Tito ve Endonezya’dan Sukarno ve Afrika’yı bütün ‘Afrika’ fikri etrafında ayağa kaldıran Gana’da ünlü lider Nukrama vardı.

Ve NATO ve Varşova Paktı’na karşı üçüncü bir ‘güç’ oluşturmaya çalıştılar.

Bağlantısızlar Hareketi ‘sömürüye’ ’emperyalizme’ karşıydı. Ünlü Bandung konferansı kulağınıza kadar gelmiştir. Bu üçüncü dünya ülkelerinin hepsinin emperyalizme karşı verilmiş kurtuluş savaşları ve herkesi eşitleyen seküler bir hukuk düzenleri vardı. 1980’li yıllara kadar dünyanın en büyük filozofları şairleri şarkıcıları büyük gençlik hareketleri üçüncü dünyanın ve Bağlantısızlar Hareketi’nin destekçisi, arkasındaydı.

Üçüncü dünya ülkeleri dünya ve insanlık için büyük bir umuttu, emperyalizm ve sömürü çağını bitirdiklerini söylüyorlardı.

Ancak dünyamıza en büyük katkıları, ‘silahlanma yarışını’ durdurma girişimleriydi. Birleşmiş Milletler içinde Uluslararası Atom Enerji Kurumu’nu onlar kurmuştu. Dehşet dengesi içindeki Amerika ve NATO’yu silahsızlanmaya zorluyorlardı ve o yıllarda kısmen de olsa çok büyük işler yaptılar. Ve nasıl oldu da neler oldu da 80’den sonra en çok silahlanan bu üçüncü dünya ülkeleri oluverdi.

Sabredin, Sinan Aygün’e geleceğim. 1980’li yıllar geldiğinde Bağlantısızlar Hareketi tavsadı çözüldü ve tarihten silindi, neden?

Neo-liberaller galip gelmişti, hepsi ‘milli’ olan bu ülkelerin hepsi ‘etnik milliyetçilikle, dincilik, mezhepçilikle’ iç karışıklıklara sürüklendi.

Ve hemen hepsi ‘IMF’ ve ‘Dünya Bankası’na karşı duramadılar. IMF politikalarıyla yuları zengin emperyalist ülkelere yeniden kaptırdılar, devlet başkanlarının yolsuzlukları ve devlet başkanlarının diktatörlükleri birbirinin tıpkısı gırla gitmeye başladı.

1980’li yıllardan itibaren Türkiye’nin başına neler geldiyse, 24 Ocaklar, cemaatler, tarikatlar, darbeler, özelleştirme, Kenan Evrenler, vs. hepsi aynen Bağlantısızlar Hareketi üyelerinin başına her biri kopya edilmiş gibi aynısı geldi. Türkiye’de olup biten neo-liberal cemaatleşme etnik ayrışma filminin aynısı bütün üçüncü dünya ülkelerinde aynen sahne aldı.

Bugünden bakıldığında üçüncü dünya ülkeleri uluslararası yani küresel şirketlere ve küresel karar vericilere çok ağır bir şekilde mağlup oldular, iç karışıklıklara sürüklendiler.

Sebebi, milli politikaları milli kaynaklar üzerinden sürdüremediler ve en önemlisi kendi ülkelerinde milli politikaları sırtlayacak destekleyecek milli bir burjuva bulamadılar ve hepsinin en zayıf tarafı milli burjuvaları çıktı, küresel şirketlerin gönüllü kölesi ajanı oluverdiler.

Özetle, bir yanda toprak ağalarına güçleri yetmedi diğer yanda düne kadar kendilerine ‘milli’ diyen şirketleri ikame politikalarla korudukları teşvik verdikleri halde çok sonra hazır yiyicilik yani Batılı şirketlerin acentalığı bu milli şirketlere çok tatlı geliverdi.

Borç batağı dediğimiz kısır döngüye böyle girdiler, üretmiyor ancak Batılı şirketlerin mallarına kolay ve ucuzundan ve beleşinden bayi ve sonra küresel şirketlerle ortak oluverdiler. Ve öncenin milli burjuvası 1980 sonrası küresel şirketlerin doktrini özelleştirme ve madenlerin yağmasına ortaklıklarıyla katıldılar. Ve özgürlük barış sloganları altında ulus devletlerin çözülmesinde küresel şirketlerle fikren de ‘ortak’ oldular.

Sistem şöyle dönüştü, milli madenleri küresel şirketlere işlenmemiş şekilde veriyorlar ve karşılığında hazır mamül ithal ürünleri kullanıyorlar ve Dünya Bankası’nın dayatmasıyla ülkelerini küresel şirketlere peşkeş çekmeye başlıyorlar, yani küresel şirketler ne istiyorsa onu ekiyor onu tartışıyor onu iktidara taşıyorlar.

Tabii ki sıcak para, ithal girdi, bayilik, acentacılık gibi ‘tatlı döngü’nün sürdürülebilmesi zorunluydu. Ve ama milli partileri de sandıkta kazanabilmek için ‘mezhepçi, dinci, etnik milliyetçi’ siyasetlerin önünü açmak zorundaydı. Hindistan’ın kurucu partisi Kongre Partisi’nin yolsuzluklarla halkın gözünden düşmesiyle CHP’nin hikayesi çok benzerdir. Peşinden, halkın neredeyse bir yarısını oluşturan müslümanlara ayrımcı politikalar dayatan bugünkü ırkçı Modi’nin gelişiyle aynı ülkelerde mezhepçi cemaatçi siyasetlerle iktidarların değişmesi çok benzerdir.

Çok geçmedi son otuz yıl içinde hepsi ‘özelleştirmeci’ hepsi Batılı şirketlerin ‘pazarı’ hepsi ‘IMF’nın kuklası, hepsi ‘milli kaynakları’ mamül hale getirmeden ihracı ve hepsi etnik milliyetçi ve mezhepçi kavgaların içinde savrulup  neo-liberalizme boyun eğip ya bağımsızlıklarını kaybettiler ya eski sömürge düzeni kaldığı yerden devam etti ya iç karışıklıklar mezhep etnik iç savaş görüntüleriyle yüzleşip helak oldular.

Dünün Üçüncü Dünyası’nda başı çeken bu ülkelerde yaşananların aynısına en güzel örnek Türkiye’dir. Ordusu mahvoldu, ekonomisi üç-beş şirketin cemaatlerin tarikatların eline geçti, vs., sıcak para ve borç batağının kurbanı oldu, kardeşlerim, bu ülkelerin her birinin yaşadıkları ‘hikaye’ aynıdır.

Öyle ki, bugünkü iktidarı başımıza bela eden bu uluslararası karar mekanizmalarıdır, ona muhalif olduğunu söyleyen Yeni CHP’si Davutoğlusu, İmamoğlusu, Babacan’ı, İyi Partisi, her biri bu ‘sıcak para’yla tıpkı AKP gibi bu küresel hegemonyayla siyaset yapmak için sıralarını beklemekte, hepsi NATO’cu, hepsi Batıcı’dır.

Yani ‘üçüncü dünya’nın sadece omurgası kırılmadı sadece etnik mezhep savaşları yaşanmadı; Bağımsızlık savaşı verdikleri o ilk günlere bir daha dönemediler. Ve bir daha milli politikaların milli örgütlerin milli kaynakların milli siyasetinde bir alternatif olarak siyasi ‘yerleri’ kalmadı.

Bizim, Yeni CHP’ye birinci eleştirilerimiz işte burası, kendi kaynaklarına güvenen milli politikaları, Cumhuriyet değerlerini, Türkiye’nin imkanlarını terk edip Faik Öztrak gibi Kemal Derviş çıraklarına teslim olmasıdır.

Ve ikinci eleştirimiz, Kemal Derviş politikalarına teslim olurken küresel güçlerin emirleriyle etnik milliyetçiliği ve FETÖ’yü bağrına basıp ‘legalleştirmeye’ çalışması, yani sağcılaşması ve açılım rüzgarına savrulmasıdır.

Oysa, FETÖ, CHP’yi değil kendi çıkarlarını düşünür, oysa, etnik milliyetçiler Yeni CHP’yi kullanarak ‘açılım’ın önünü açmaya çalışır ve gerçek: İşadamları da ‘kendi çıkarlarını’ düşünür.

Yani, milli vatan, milli endişeler, Cumhuriyet değerlerimiz ve toprak bütünlüğümüz, bu hikayenin hiç bir yerinde yoktur. Eşkiya Seyid Rıza’yla Sinan Aygün ve köpek salyalı CIA ajanı FETÖ, aynı ‘parti’ içinde yan yana getirildi.

Sinan Aygün bir ‘işadamı’ olarak bu rüşvet hikayesinde haklı-haksız olması dıngılımda değil. Hikayenin özü, anti-emperyalistler emperyalizme kimler eliyle nasıl boyun eğdiğinin en güzel örneğidir.

Çünkü onları, cumhuriyet değerleri, milli değerler, hiç ilgilendirmez, etnik milliyetçiler partiyi ele geçirmiş, FETÖ’cüler partide cirit atıyor, gibi milli hassas konular küresel şirketlerin göz koyduğu dünyanın bu ülkelerinde hiç hiç ilgilendirmedi.

Onlar ‘paralarına’ bakar.

Sermayenin vatanı yoktur. Sermaye için ülke yakılır. İç savaş çıkartılır. Sermaye için etnik milliyetçiler beslenir FETÖ’ye arka çıkılır.

Para ve sandık için tarikatlara cemaatlere kapılar açılır, hikaye, Endenozya’dan Türkiye’ye Hindistan’a Mısır’a aynıdır. Latin Amerika ülkeleri biraz değişik ama aynı hikayeyi yaşamıştır. Bu hikayenin başlarında yer alan Yugoslavya ise artık yoktur. Cezayir’de iç savaşlarda ölenlerin sayısı yüzbinlerin üstündedir. Şimdi size şaka gibi gelecek ama bir zamanlar Irak’ın en güçlü partisi sol ve sosyalist partilerdi. Bu hikaye başlamadan kurtuluş savaşları vermiş ve Bağlantısızlar Hareketi’yle yan yana gelmiş bu ülkelerde dincilerin mezhepçilerin gücü o yıllarda yüzde bir dahi yoktu.

Her yerde aristokratlar toprak ağaları işadamları paraları söz konusu olduğunda tıpkı Sinan Aygün gibi yaptılar, içinde yaşadıkları kabul gördükleri korumasında yaşadıkları partiyi önce kullanıp sonra bir anda fırsatını bulup hukuki gerekçeler bulup otomatik silahla taramaya başladılar.

Kardeşlerim, sağa ‘açılım’ı etnik milliyetçiliğe ‘açılım’ı FETÖ’cüleri hukuk ve özgürlük laflarıyla korumayı bu yüzden, eleştirdik.

Bu yüzden Ekmeleddinler’i Sarıgüller’i İmamoğullarını, Kemal Dervişleri, Sezgin Tanrıkullarını, Bekaroğullarını ‘kıyasıya’ gücümüz yettiğince canımız yanarak ifşa etmeye rezil rüsva etmeye çalıştık.

Sol politikalarda kamucu politikalarda milli politikalarda bu ‘insanların’ işi olamaz. Siyaset bilimi, tarih felsefe, böyle bir absürd ‘kitleyi’ bir arada tutamaz ve tutmadı, bu absürd ittifak ancak bir ülkenin yıkımında parçalanmasında ‘kullanılır’, öyle oldu.

Kardeşlerim, sömürgeciliğe ve emperyalizme karşı savaş vermiş partilerin ülkeleri hemen hepsi bu sağcı ittifaklarla bu IMF politikalarıyla bu küresel şirketlerin hegemonyasıyla ya yıkıldı dağıldı ya da büyük güçlere teslim oldular ya da partileri kurucusu oldukları ülkede iktidarı mezhepçilere aşırı sağcılara kaptırdı.

Kardeşlerim, tarih felsefesi gücünü, toplumu ve insanı var eden siyaset ve sosyoloji ve insan doğasının en temel vazgeçilmez yasalarından alır. Özetle, siyaset, ülke ve hukuk ve insanlık menfaatleri uğruna organize olur, falan müteahhitler kazansın falan tarikatlar güçlensin diye asla değil.

Özetle, sana sığınan etnik milliyetçiler gün gelir seni satar, FETÖ’cüler seni satar, işadamları seni satar, bu evrensel bir yasadır. Çünkü etnik milliyetçiler de örgütlüdür cemaatler de örgütlüdür ve bu örgütleri daha büyük CIA gibi örgütler besler fonlar ve medyada parlatıp önüne koyup seni yönetir.

Sen varlığını ve partini ancak ‘seni satmayacak’ ülkenin selameti dışında hiç bir çıkarı olmayan kitleler ve örgütleriyle ayakta tutabilirsin.

Oysa Yeni CHP, kim doktrine ettiyse yani kim dizayn ettiyse milli çıkarlar söz konusu olduğunda kendini anında satacak etnik mezhep ve kirli sermayeyle işbirliğine girip, kurucu parti özelliğini kendisi imha edip Seyyid Rızasından FETÖ’süne selam çakar hale gözlerinizin önünde getirilmiştir.

Çok kısa özetini verdiğimiz bu eleştirileri kıyasıya yaptığımız için hem partiden hem yayın organlarından hem goygoycusu sitelerden ‘alayımız’ tasfiye edildik, kovulduk.

Başa dönelim:

Kardeşlerim, Tarantino filmlerinde kan gövdeyi götürme sahnelerine artık hepimiz alıştık, ancak, dikkat edin bu dehşet sahneler yaşanırken, fonda hangi tür bir müzik çalıyor?

Tempotik, neşeli, coşkulu, vur patlasın, bir müzik!

Meksika’nın Kolombiya’nın kanlı uyuşturucu satıcıları öldürülürken hangi tür müzikler çalıyor, merak edin!

Sevgili dinleyicimiz Kılıçdaroğlu! Sana hangi şarkıyı çalalım?

FETÖ’nün ve etnik milliyetçilerin ve müteahhitlerin kendi çıkarları için toplaştıkları partin, şimdi, tıpkı Escobar gibi kendi adamları arasında bir derin ihtilafla, kanki kardeşler, şimdi, otomatik tüfeklerle birbirine tarıyor, söyleyin, fonda hangi müzik olsun.

Google’a yazın, gelsin:

-Guantanamere…

-Guaan-taaa-naaa-mere

-Guantaaanaaaameree!

Yığınla insanlar öldürülürken fonda neden bu neşeli Latin şarkısı: Guentanamere!

Ya da, IŞİD, uyuşturucu çeteleri, etnik milliyetçiler birbirini kitleler halinde öldürürken, sadece Meksika’nın değil Latin Amerika’nın artık bir marşı olmuş, şu neşeli şarkıyı neden çalarlar?

-Ay ya ya yaaay yayy!

-Ay ya yay yayyyy!

Ay ya ya yaaay!

Ve ay ya yaa yaaaa şarkısı çalarken, Kılıçdaroğlu açıklama yapıyor: Bana onun kellesini getirin!

Tekbir ile son defa, Sinan Aygün, Seyit Rıza, FETÖ, Sezgin Tanrıkulu, hepsi bu neo-liberal düzende bir ‘bütündür’, etle tırnak gibidir.

Allah aşkına tekbir ile son defa: Neo-liberal düzenin bunları yan yana getirme sebebi vatanın toprak bütünlüğüne meydan okumak, uluslararası ve dinci peşkeş yağma şirketlerinin önünü açmak ve ülkenin bağımsızlığını elinizden almak.

Tekbir ile bir daha! Büyük amaçları ve sizi, insan hakları ve yurttaşlık anayasası olmayan ve hatta Birleşmiş Milletler’i dahi olmayan 1789 öncesi kral ve tebası günlerinin ortaçağına geri döndürmek ki, Kılıçdaroğlu gibiler sayenizde hepiniz, selametle başardınız.

Tekbir ile son defa: Sinan Aygün’ün ya da Mansur Yavaş’tan hangisinin hukuki olarak haklı olduğu bu hikayede .kimde değil. Bizi içine düştükleri rezillik ve mafyatik çatışma üzüyor.

Siz, gözlerinizi büyük resme çevirin.

Parçalanan partilere yıkılan dağılan muhalefetinize bakın, Selahattin Demirtaş’ı çizer yapmasıyla bir zamanların en ağır muhalif dergisi Leman’la Nagehan Alçı’nın aynı siyasi çizgiye nasıl gelebildiklerine bakın Oda Tv’nin Leman’ın Nagehan Alçı’nın İmamoğlu ve Seyit Rıza ya da Kaftancıoğlu aşklarıyla yan yana nasıl getirebildiklerine bakın.

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

50 Yorum

  1. 27 Aralık 2019, 10:24

    Imamoglu’na kukla diyen zavallilar acaba siz kimlere kuklalik icin yaziyorsunuz?Tayyib’e mi,Nihat Genc’e mi yoksa Dogu Perincek’e mi?EGER IMAMOGLU KUKLA ise yüzde 52 ile Baskan olan Recep Tayyib Erdogan kimin kuklasi oluyor?

  2. 27 Aralık 2019, 10:24

    Imamoglu’na kukla diyen zavallilar acaba siz kimlere kuklalik icin yaziyorsunuz?Tayyib’e mi,Nihat Genc’e mi yoksa Dogu Perincek’e mi?EGER IMAMOGLU KUKLA ise yüzde 52 ile Baskan olan Recep Tayyib Erdogan kimin kuklasi oluyor?

  3. “Sinan Aygün’ün ya da Mansur Yavaş’tan hangisinin hukuki olarak haklı olduğu bu hikayede .kimde değil. Bizi içine düştükleri rezillik ve mafyatik çatışma üzüyor.”
    Böyle yazıyorsunuz bir yerde. Bu söyleminizle, o kadar emek verdiğiniz yazınıza yazık ediyorsunuz.
    Türkiye’de neoliberal faşizmin temsilciliğini yapan, yani hakim para sisteminin en çukur ve iğrenç pisliğinde parsa toplayan güç, FETÖ ve türevleridir. Mansur Yavaş ile Sinan Aygün/ Melih Gökçek arasındaki çatışmanın büyük resmine baktığımızda, hangi cephenin FETÖ (emperyalizm/ neoliberalizm/ faşizm/ postmodernizm…) tarafında olduğu açıkça anlaşılır.
    Sizin bunu anlayamamanız son derece manidardır!
    Üzülerek söylüyorum.

  4. “Sinan Aygün’ün ya da Mansur Yavaş’tan hangisinin hukuki olarak haklı olduğu bu hikayede .kimde değil. Bizi içine düştükleri rezillik ve mafyatik çatışma üzüyor.”
    Böyle yazıyorsunuz bir yerde. Bu söyleminizle, o kadar emek verdiğiniz yazınıza yazık ediyorsunuz.
    Türkiye’de neoliberal faşizmin temsilciliğini yapan, yani hakim para sisteminin en çukur ve iğrenç pisliğinde parsa toplayan güç, FETÖ ve türevleridir. Mansur Yavaş ile Sinan Aygün/ Melih Gökçek arasındaki çatışmanın büyük resmine baktığımızda, hangi cephenin FETÖ (emperyalizm/ neoliberalizm/ faşizm/ postmodernizm…) tarafında olduğu açıkça anlaşılır.
    Sizin bunu anlayamamanız son derece manidardır!
    Üzülerek söylüyorum.

  5. Kanal İstanbul’a sesin çıkmıyor Nihat Genç… Hayırdır???!!!

  6. Kanal İstanbul’a sesin çıkmıyor Nihat Genç… Hayırdır???!!!

  7. 25 Aralık 2019, 22:10

    Yalan istanbul projesinden artistlik yapıyor çakma kahraman.Talan istanbuldan ses yok.25 senelik talandan kaç tane suç duyurusu var savcılığa ben duymadımYolsuzluk yerine İsraf derseniz bizde israf edebiliriiz demektir

  8. 25 Aralık 2019, 22:10

    Yalan istanbul projesinden artistlik yapıyor çakma kahraman.Talan istanbuldan ses yok.25 senelik talandan kaç tane suç duyurusu var savcılığa ben duymadımYolsuzluk yerine İsraf derseniz bizde israf edebiliriiz demektir

  9. Sorosçu, dış gucler, ychp, chpkk .. bos laflar. Soyleye soyleye kendileri de inaniyor artık. Bu ulkenin organik aydinlari degil gundik aydınları olmuslar haberleri yok.

  10. Sorosçu, dış gucler, ychp, chpkk .. bos laflar. Soyleye soyleye kendileri de inaniyor artık. Bu ulkenin organik aydinlari degil gundik aydınları olmuslar haberleri yok.

  11. yCHP hakediyor ki vuruluyor. Soros vakıflarının türemesi, varan 1-2 kasetlerinin sonucu Kemal Kılıçtaroglunu ve ipinin yurt dışında oldugu besbelli imamoglunu savunacak hali yok heralde. Neyin kadrosu anlamış degilim AKP nin mi ? Bunu söylemeye hakkınızın olması için o tayfaya hiç dokunulmuyor olması gerek yok öyle bir durum, belki sadece sizin kafanızda.
    Kim var memlekette üç kuruşluk çıkarı için çamura pislige batmamış bir göster bana da oranın muhalefeti degil mudavimi olalım. Yok sen de eger bir yerlerden beslendigin için orayı “tertemiz” goruyorsan şu yazdıgım üç dört satıra acırım.

  12. yCHP hakediyor ki vuruluyor. Soros vakıflarının türemesi, varan 1-2 kasetlerinin sonucu Kemal Kılıçtaroglunu ve ipinin yurt dışında oldugu besbelli imamoglunu savunacak hali yok heralde. Neyin kadrosu anlamış degilim AKP nin mi ? Bunu söylemeye hakkınızın olması için o tayfaya hiç dokunulmuyor olması gerek yok öyle bir durum, belki sadece sizin kafanızda.
    Kim var memlekette üç kuruşluk çıkarı için çamura pislige batmamış bir göster bana da oranın muhalefeti degil mudavimi olalım. Yok sen de eger bir yerlerden beslendigin için orayı “tertemiz” goruyorsan şu yazdıgım üç dört satıra acırım.

  13. Victor Bey hangi organik aydınları etkilediniz çok merak ettim, sürekli aynı kişiler devamlı yCHP’ye vurarak kadrolu gibi muhalefet yapıyor gördüğüm kadarıyla

    • Victor Bey hangi organik aydınları etkilediniz çok merak ettim, sürekli aynı kişiler devamlı yCHP’ye vurarak kadrolu gibi muhalefet yapıyor gördüğüm kadarıyla

  14. 24 Aralık 2019, 21:40

    “işte celalilerden beri yüzyıllardır o dağlarda, mağaralarda direnen anadolu insanı bugün de güneydoğuda, doğuda aynı mağaralarda egemen güce karşı yine direniyor”. nihat genç, 1996, leman dergisi. Şimdi salladığınız lemanda bu cümleleri ve daha nicesini siz yazdınız. Ama tabii bir tek sizin edebiyatçı yazar ve çok bi entelektüel olduğunuz için yanlış hata boş yapma konuşma, sallama şansınız ve hakkınız var. sürekli uçuştaki, romantik duygu patlaması yaşayarak kelimeleri cümleleri parlatan şairlerin edebiyatçıların siyasi toplumsal yorumları ne kadar değişken olabilir, örneği. Bu değişkenlik bir tek kendi tek ellerinde gibi davrana da bilirler. işte saçmalık.

  15. 24 Aralık 2019, 21:40

    “işte celalilerden beri yüzyıllardır o dağlarda, mağaralarda direnen anadolu insanı bugün de güneydoğuda, doğuda aynı mağaralarda egemen güce karşı yine direniyor”. nihat genç, 1996, leman dergisi. Şimdi salladığınız lemanda bu cümleleri ve daha nicesini siz yazdınız. Ama tabii bir tek sizin edebiyatçı yazar ve çok bi entelektüel olduğunuz için yanlış hata boş yapma konuşma, sallama şansınız ve hakkınız var. sürekli uçuştaki, romantik duygu patlaması yaşayarak kelimeleri cümleleri parlatan şairlerin edebiyatçıların siyasi toplumsal yorumları ne kadar değişken olabilir, örneği. Bu değişkenlik bir tek kendi tek ellerinde gibi davrana da bilirler. işte saçmalık.

  16. Nihat Genç’in yotube’daki son videosunu dinledim, sonra bu yazıyı okudum. Can alıcı yerlere vurmuş yine. Benim en çok sevdiğim kısım youtube daki “biz güçlüyüz” kısmı, evet bir siyasi harekete dönüşecek etkimiz yok ama toplumun “organik aydınlarını” etkileyerek bir güç yarattık. Yapılanın, yapilabilecek olanın bu olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Umutsuzluktan olsa gerek.

  17. Nihat Genç’in yotube’daki son videosunu dinledim, sonra bu yazıyı okudum. Can alıcı yerlere vurmuş yine. Benim en çok sevdiğim kısım youtube daki “biz güçlüyüz” kısmı, evet bir siyasi harekete dönüşecek etkimiz yok ama toplumun “organik aydınlarını” etkileyerek bir güç yarattık. Yapılanın, yapilabilecek olanın bu olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Umutsuzluktan olsa gerek.

  18. “Yok aslında birbirimizden farkımız, ama biz Osmanlı bankasıyız” diye bir reklam vardı. Onu hatırladım.

  19. “Yok aslında birbirimizden farkımız, ama biz Osmanlı bankasıyız” diye bir reklam vardı. Onu hatırladım.

  20. “İddialar yenilir yutulur değil, sadece CHP’nin değil Türk siyaset tarihinin değil dünya siyaset tarihinde görülmemiş duyulmamış büyük bir skandalla baş başayız, çünkü, vekillik yaptığı partinin genel başkanını rüşvete sessiz kalmakla suçluyor.”
    Bu ne şimdi, bu nasil bir sallama tarzı. Edebi soslu yogun üfürüklu romantizm. Sizin de dunyanin en mukemmel en buyuk en unutulmaz, en korkunç en dehşet en en en en bi enleriniz hic bitmiyor.

  21. “İddialar yenilir yutulur değil, sadece CHP’nin değil Türk siyaset tarihinin değil dünya siyaset tarihinde görülmemiş duyulmamış büyük bir skandalla baş başayız, çünkü, vekillik yaptığı partinin genel başkanını rüşvete sessiz kalmakla suçluyor.”
    Bu ne şimdi, bu nasil bir sallama tarzı. Edebi soslu yogun üfürüklu romantizm. Sizin de dunyanin en mukemmel en buyuk en unutulmaz, en korkunç en dehşet en en en en bi enleriniz hic bitmiyor.

  22. Beklediğim güzel bir yazı olmuş. Şu ‘’Özetle, sana sığınan etnik milliyetçiler gün gelir seni satar, FETÖ’cüler seni satar, işadamları seni satar, bu evrensel bir yasadır. Çünkü etnik milliyetçiler de örgütlüdür cemaatler de örgütlüdür ve bu örgütleri daha büyük CIA gibi örgütler besler fonlar ve medyada parlatıp önüne koyup seni yönetir.’’ cümle için bile sayfalarca yazı okunur.
    Bu yazıdan:
    • İktidarın emperyalist işbirlikçi, etnik milliyetçilerin, tarikat benzeri yapıların, fetö’lerin emperyalist besleme, muhalefet partilerinin işbirliği yapmak için sırada (gönüllü) bekletilenler olduğu,
    • CHP’ye karşı olan kıskançlık ve kızgınlığın ise, Türk milletine yurt vermiş, ilkeleri ve yönü belli modern bir devlet kurmuş, kurucu parti olmasına, esasen örgütsüz kalmış kitlelerin örgütü olmasına rağmen, emperyalistler işbirlikçi ve beslemeleri aracılığıyla bu millete tecavüz ederken, CHP’nin milletin başını tutma görevine soyunduğu düşüncesinden kaynaklandığı,
    Anlaşılmaktadır.
    Yalnız, karşı duruş – mücadele etme sıralaması nasıl olmalı? 1. Emperyalistler ve küresel aygıtları, 2. yerli işbirlikçi ve beslemeleri, 3- Emperyalist tecavüzde baş tutanlar (CHP veya bazı aydınlar) mı? Yada tersi mi? Sizce?
    Not:
    • Örgütlü olan etnik milliyetçiler, FETÖcüler sığınmaz. Girer. Bu girme hizmet amaçlı değil iğfal amaçlı olur, ancak mutlaka satar. Zaten satmak üzere girmiştir.
    • CHP’ye vakıf olma rolü biçenler kendi düşüncenize göre parti/vakıf kurun, CHP’ye musallat olmayı bırakın. CHP’nin kurucu görevi bitmemiştir. Hala o ilke ve hedeflere ihtiyaç vardır.

  23. Beklediğim güzel bir yazı olmuş. Şu ‘’Özetle, sana sığınan etnik milliyetçiler gün gelir seni satar, FETÖ’cüler seni satar, işadamları seni satar, bu evrensel bir yasadır. Çünkü etnik milliyetçiler de örgütlüdür cemaatler de örgütlüdür ve bu örgütleri daha büyük CIA gibi örgütler besler fonlar ve medyada parlatıp önüne koyup seni yönetir.’’ cümle için bile sayfalarca yazı okunur.
    Bu yazıdan:
    • İktidarın emperyalist işbirlikçi, etnik milliyetçilerin, tarikat benzeri yapıların, fetö’lerin emperyalist besleme, muhalefet partilerinin işbirliği yapmak için sırada (gönüllü) bekletilenler olduğu,
    • CHP’ye karşı olan kıskançlık ve kızgınlığın ise, Türk milletine yurt vermiş, ilkeleri ve yönü belli modern bir devlet kurmuş, kurucu parti olmasına, esasen örgütsüz kalmış kitlelerin örgütü olmasına rağmen, emperyalistler işbirlikçi ve beslemeleri aracılığıyla bu millete tecavüz ederken, CHP’nin milletin başını tutma görevine soyunduğu düşüncesinden kaynaklandığı,
    Anlaşılmaktadır.
    Yalnız, karşı duruş – mücadele etme sıralaması nasıl olmalı? 1. Emperyalistler ve küresel aygıtları, 2. yerli işbirlikçi ve beslemeleri, 3- Emperyalist tecavüzde baş tutanlar (CHP veya bazı aydınlar) mı? Yada tersi mi? Sizce?
    Not:
    • Örgütlü olan etnik milliyetçiler, FETÖcüler sığınmaz. Girer. Bu girme hizmet amaçlı değil iğfal amaçlı olur, ancak mutlaka satar. Zaten satmak üzere girmiştir.
    • CHP’ye vakıf olma rolü biçenler kendi düşüncenize göre parti/vakıf kurun, CHP’ye musallat olmayı bırakın. CHP’nin kurucu görevi bitmemiştir. Hala o ilke ve hedeflere ihtiyaç vardır.

  24. AKP zihniyetinin cahil çevresine hediyesi fırsatçılık ve rant sağlamaktır. Çevrenize bakın, onlardan çok var. Öyle fırsatlar yakalayıp paraya dönüştürmüşler ki parayla kendilerine eziyet eder hale gelmişler. Grantuvalet giyinmiş; sanki kıyafete uymayan bir şeyler var. Üstündeki ile 2’nci el araba alırsın ama içindeki beş para etmez. Konuşmaya çalışırsın; öyle bir laf eder ki kalakalırsın; iki lafından biri Allah’ın izniyle dir. Konuşamazsınız, ama beraber namaz kılarsanız her işiniz çözülür. Bir de işin pazarlık kısmı var; herşeyiniz onlar için pazarlığa açıktır. Malınız, mülkünüz, gençliğiniz, çocuklarınız, geleceğiniz, şerefiniz, namusunuz ve tabiki özgürlüğünüz pazarlığa tabidir; sünnettir çünkü.
    Rahmetli Yaşar Nuri ‘nin deyimiyle bu angutlar malı götürürken bazı CHP’ lilerin rant peşine düşmesi gayet doğal. Sinan beye hak veriyorum, sünnettir.

  25. AKP zihniyetinin cahil çevresine hediyesi fırsatçılık ve rant sağlamaktır. Çevrenize bakın, onlardan çok var. Öyle fırsatlar yakalayıp paraya dönüştürmüşler ki parayla kendilerine eziyet eder hale gelmişler. Grantuvalet giyinmiş; sanki kıyafete uymayan bir şeyler var. Üstündeki ile 2’nci el araba alırsın ama içindeki beş para etmez. Konuşmaya çalışırsın; öyle bir laf eder ki kalakalırsın; iki lafından biri Allah’ın izniyle dir. Konuşamazsınız, ama beraber namaz kılarsanız her işiniz çözülür. Bir de işin pazarlık kısmı var; herşeyiniz onlar için pazarlığa açıktır. Malınız, mülkünüz, gençliğiniz, çocuklarınız, geleceğiniz, şerefiniz, namusunuz ve tabiki özgürlüğünüz pazarlığa tabidir; sünnettir çünkü.
    Rahmetli Yaşar Nuri ‘nin deyimiyle bu angutlar malı götürürken bazı CHP’ lilerin rant peşine düşmesi gayet doğal. Sinan beye hak veriyorum, sünnettir.

  26. 23 Aralık 2019, 18:58

    Savunduğun adama bak Nihat Genç,,,,aç bak kimin adamlarıyla beraberdi bugün ? otelde O adamla ne toplantısı yaptı ? gerçek manada kelle koparma işte bu adamlarla yapılır…Sinan Aygün için aleyhte konuşanların,,,,yazı yazanların TV de yorum yapanların adını yaz bir kenara otur izle yakın zamanda kim vazgeçiyorsa o konuşmalardan bilesin ki bugünkü adam işini iyi yapmıştır….bu günkü o toplantı dahi pisliğe hazır ve nazır olanları görmediğini anlıyorum …..CHP aleyhtarlığının gözünü kör etmesine izin verme

  27. 23 Aralık 2019, 18:58

    Savunduğun adama bak Nihat Genç,,,,aç bak kimin adamlarıyla beraberdi bugün ? otelde O adamla ne toplantısı yaptı ? gerçek manada kelle koparma işte bu adamlarla yapılır…Sinan Aygün için aleyhte konuşanların,,,,yazı yazanların TV de yorum yapanların adını yaz bir kenara otur izle yakın zamanda kim vazgeçiyorsa o konuşmalardan bilesin ki bugünkü adam işini iyi yapmıştır….bu günkü o toplantı dahi pisliğe hazır ve nazır olanları görmediğini anlıyorum …..CHP aleyhtarlığının gözünü kör etmesine izin verme

  28. 23 Aralık 2019, 16:45

    Tam belgesel sırtlanlar çakallar akbabalar timsahlar doymak bilmiyorlar yanlız. Arjantin de bir başkan vardı El turco diye 2000 krizinden önce.Yağma anıları diye belgeseli çekilmişti.Onu hatırladım nedense

  29. 23 Aralık 2019, 16:45

    Tam belgesel sırtlanlar çakallar akbabalar timsahlar doymak bilmiyorlar yanlız. Arjantin de bir başkan vardı El turco diye 2000 krizinden önce.Yağma anıları diye belgeseli çekilmişti.Onu hatırladım nedense

  30. Guzel bir yazi. Bilinen ve gorulen gercekleri, daha fazla detayi ile ve Nihat Genc’in essiz edebi uslubuyla okumak gercekten bir zevk. Ancak ilave etmek istedigim bir nokta var. Dunya’da da, Turkiye’de de ulusal gucler boluk porcuk. Fransa’da sari yelekler yuruyor ancak organize bir olusum ve guc degil. Neo-liberal oligarsi tum sendikalari igfal etmis, halkci orgutlenmelerin icine etmis. Bizdede 80 CIA darbesi ile ayni seyler oldu. Dunya’nin icinde bulundugu su anki durum sokaktaki vatandasin, onu donuna kadar somuren kuresel sirketlere karsi olan savasimidir. Ancak kitleler akli ile degil duygulari ile hareket eder ve bu yuzden bu hareket bu sekliyle hic bir yere varamaz. Bunun en iyi insanlik tarihi orneklerinden biri 1789 Fransiz Ihtilalidir. Halk kitleleri duygulari ile hareket etmistir. Ancak Fransiz ihtilali’nin organize yapisi, ardindaki beyin takimi ise kucuktur. O devirde halkin iligine kadar somuren monarsi’nin yerini bugun kuresel sermaye almistir. Kuresel sermaye’nin basindaki bir kac oligarsik aile bugunun modern monarsileridir.
    Turkiye icinde degisen ve farkli olan birsey yok. Turkiye bati sisteminin bir parcasi oldugu icin (ekonomisinden, yapilanmasina kadar), bizdeki esas guclerde kuresel oligarsinin yerli taseronlaridir. Ne yazik ki YCHP bunlarin kullandigi bir aygit durumuna getirilmistir. Cozum nedir?
    Ulusal guclerin bir araya gelmesi ve YCHPyi bu kiskactan kurtarmasi gerekiyor. Ataturk’un kurdugu CHP fabrika ayarlarina donerse, Turkiye’nin kurtulmasi yonunde bir umut isigi olur. Karsimizda cok orgutlu bir kuresel oligarsi var ve bu orgutlenmeyi cok iyi beceriyorlar. Turkiye gibi ulkelerin can alici noktalarini cok iyi tesbit edebiliyorlar. CHP her zaman icin en az %20-30 oy miktarina sahip bir parti oldugu icin, kureselciler bu olanagi avantajlari yonunde devsirmislerdir. Duygularina esir kitleler, sahte Ataturkcu propagandalari ile secim zamani YCHPye oy vermeye devam ediyorlar. Bunu kimse degistiremez, cunku CHP imaji kemiklesmis Kemalist, ulusalci imajdir. Bugun gerceklerden cok uzak dahi olsa kemiklesmis kitleler gider bu partiye oylarini verirler. Kitleler icin CHP demek Cumhuriyet demektir. Yaygin bir halk kitlesinin hafizasina kazinmis olan budur. Kuresel oligarsi aklini cok iyi kullanip, bu avantaji iyi degerlendiriyor. Imamoglu gibi bir kukla ile bunu basardilar (Venezuela’da Gaido denen kuklanin Bolivar resimlerinin onunde durmasi bana Imamoglu’nun, Kilicoglunun Ataturk resminin onunde durmasin hatirlatiyor.). Iste gercek burada yatiyor. Ulusalci guclerin tek yumruk olarak birlesmesi ve CHPyi (gercek olanini) geri getirmesi gerekiyor. Ulu onder’in cok onemli bir Kurtulus savasi sozu vardir. “Hatti mudaafa yoktur, sathi mudaafa vardir”. Yani demek istiyor ki, ulusal gucler birlesmelidir. Ufak tefek ulusal partiler kurarak savasamassiniz. Ataturk bunun bilincinde idi, ufak tefek milli cetelerle bu isin olmayacagini iyi biliyordu. Bugun en orgutlu parti olan Vatan partisinin durumu ortadadir. Binde bir oy ile dagilma surecindedir. Degerli ulusal, milli gucler yeni partiler kurma yerine, nasil birlesebiliriz, nasil CHPyi kurtarabiliriz sorusunu cozmelidirler. Ataturk’un kurdugu Cumhuriyetin kurtulus recetesi, yine Ataturk’un kurdugu CHPnin kurtulusudur.

  31. Guzel bir yazi. Bilinen ve gorulen gercekleri, daha fazla detayi ile ve Nihat Genc’in essiz edebi uslubuyla okumak gercekten bir zevk. Ancak ilave etmek istedigim bir nokta var. Dunya’da da, Turkiye’de de ulusal gucler boluk porcuk. Fransa’da sari yelekler yuruyor ancak organize bir olusum ve guc degil. Neo-liberal oligarsi tum sendikalari igfal etmis, halkci orgutlenmelerin icine etmis. Bizdede 80 CIA darbesi ile ayni seyler oldu. Dunya’nin icinde bulundugu su anki durum sokaktaki vatandasin, onu donuna kadar somuren kuresel sirketlere karsi olan savasimidir. Ancak kitleler akli ile degil duygulari ile hareket eder ve bu yuzden bu hareket bu sekliyle hic bir yere varamaz. Bunun en iyi insanlik tarihi orneklerinden biri 1789 Fransiz Ihtilalidir. Halk kitleleri duygulari ile hareket etmistir. Ancak Fransiz ihtilali’nin organize yapisi, ardindaki beyin takimi ise kucuktur. O devirde halkin iligine kadar somuren monarsi’nin yerini bugun kuresel sermaye almistir. Kuresel sermaye’nin basindaki bir kac oligarsik aile bugunun modern monarsileridir.
    Turkiye icinde degisen ve farkli olan birsey yok. Turkiye bati sisteminin bir parcasi oldugu icin (ekonomisinden, yapilanmasina kadar), bizdeki esas guclerde kuresel oligarsinin yerli taseronlaridir. Ne yazik ki YCHP bunlarin kullandigi bir aygit durumuna getirilmistir. Cozum nedir?
    Ulusal guclerin bir araya gelmesi ve YCHPyi bu kiskactan kurtarmasi gerekiyor. Ataturk’un kurdugu CHP fabrika ayarlarina donerse, Turkiye’nin kurtulmasi yonunde bir umut isigi olur. Karsimizda cok orgutlu bir kuresel oligarsi var ve bu orgutlenmeyi cok iyi beceriyorlar. Turkiye gibi ulkelerin can alici noktalarini cok iyi tesbit edebiliyorlar. CHP her zaman icin en az %20-30 oy miktarina sahip bir parti oldugu icin, kureselciler bu olanagi avantajlari yonunde devsirmislerdir. Duygularina esir kitleler, sahte Ataturkcu propagandalari ile secim zamani YCHPye oy vermeye devam ediyorlar. Bunu kimse degistiremez, cunku CHP imaji kemiklesmis Kemalist, ulusalci imajdir. Bugun gerceklerden cok uzak dahi olsa kemiklesmis kitleler gider bu partiye oylarini verirler. Kitleler icin CHP demek Cumhuriyet demektir. Yaygin bir halk kitlesinin hafizasina kazinmis olan budur. Kuresel oligarsi aklini cok iyi kullanip, bu avantaji iyi degerlendiriyor. Imamoglu gibi bir kukla ile bunu basardilar (Venezuela’da Gaido denen kuklanin Bolivar resimlerinin onunde durmasi bana Imamoglu’nun, Kilicoglunun Ataturk resminin onunde durmasin hatirlatiyor.). Iste gercek burada yatiyor. Ulusalci guclerin tek yumruk olarak birlesmesi ve CHPyi (gercek olanini) geri getirmesi gerekiyor. Ulu onder’in cok onemli bir Kurtulus savasi sozu vardir. “Hatti mudaafa yoktur, sathi mudaafa vardir”. Yani demek istiyor ki, ulusal gucler birlesmelidir. Ufak tefek ulusal partiler kurarak savasamassiniz. Ataturk bunun bilincinde idi, ufak tefek milli cetelerle bu isin olmayacagini iyi biliyordu. Bugun en orgutlu parti olan Vatan partisinin durumu ortadadir. Binde bir oy ile dagilma surecindedir. Degerli ulusal, milli gucler yeni partiler kurma yerine, nasil birlesebiliriz, nasil CHPyi kurtarabiliriz sorusunu cozmelidirler. Ataturk’un kurdugu Cumhuriyetin kurtulus recetesi, yine Ataturk’un kurdugu CHPnin kurtulusudur.

  32. 23 Aralık 2019, 15:16

    Veryansın’da okuduğum en iyi yazınız. Burjuvazimizin sadece adı milli, Türk siyasetinden önce problem Türk burjuvazisi ve Türk medyasıdır diye yaklaşık 25 senedir söylüyorum. Nihayet bir ikincisini de sizden duyuyorum. Kökensel burjuva düşmanlığı dışında, bunu tespit ederek söyleyen marksist bile görmedim. Geçende bir cümlede geçmiştiniz. (Koç ile Rotschild’in ne farkı var diye.) Bugün detaylı anlatmışsınız. Tebrik ederim. Cumhuriyetin yapamadığı şeydir maalesef. Türkiye’den otlanan bir burjuvazi yarattık ama milli bir burjuvazi yaratamadık. Yıllar yıllar önce bir işadamının hikayesi beni çok etkilemiştir. Kendi ağından dinledim. Fıratpen’in sahibi. Nevzat Demir. Beşiktaş tesislerini yapıp hediye eden kişi. Şirketi zamanında ülkede pazarı hakimi. Çeşitli ülkelere de ihracata başlamış. Ortak olmak isteyen bir yabancı dev firma gelir. Genel Müdürü heyecanlanır. Harika iş. Turnayı gözünden vurduk. Başımıza devlet kuşu kondu kafasıyla konuyu açar. Nevzat Demir dur der heyecanlanma. Neyse müstakbel ortak gelir. Teklifini sunar. Nevzat Demir haritayı açar. Tamam sizinle ortaklık yapalım. Biz der Türkiye’de zaten pazarın hakimiyiz. Size ihtiyacımız yok. Ortaklığımızla dünyada hangi pazarlarda giriş yapacağız der. Müstakbel ortak bu sözü duyar duymaz vınnnnnnnnn. Nevzat Demir hakikaten böyle birimi bilmiyorum. Onu övmek için yazmadım. Şu profilde insanlar yaratamadık maalesef. Onun için yazdım.
    Atatürk Hakimiyeti milliye’de diyor du ki. “Bizim düşmanımız ne İngilizdir, ne Fransızdır …. Bizim düşmanımız kapitalizm ve onun çoçuğu emperyalizmdir.” Atatürk’te aynen bunları o gün gördüğü için böyle söylüyordu.

  33. 23 Aralık 2019, 15:16

    Veryansın’da okuduğum en iyi yazınız. Burjuvazimizin sadece adı milli, Türk siyasetinden önce problem Türk burjuvazisi ve Türk medyasıdır diye yaklaşık 25 senedir söylüyorum. Nihayet bir ikincisini de sizden duyuyorum. Kökensel burjuva düşmanlığı dışında, bunu tespit ederek söyleyen marksist bile görmedim. Geçende bir cümlede geçmiştiniz. (Koç ile Rotschild’in ne farkı var diye.) Bugün detaylı anlatmışsınız. Tebrik ederim. Cumhuriyetin yapamadığı şeydir maalesef. Türkiye’den otlanan bir burjuvazi yarattık ama milli bir burjuvazi yaratamadık. Yıllar yıllar önce bir işadamının hikayesi beni çok etkilemiştir. Kendi ağından dinledim. Fıratpen’in sahibi. Nevzat Demir. Beşiktaş tesislerini yapıp hediye eden kişi. Şirketi zamanında ülkede pazarı hakimi. Çeşitli ülkelere de ihracata başlamış. Ortak olmak isteyen bir yabancı dev firma gelir. Genel Müdürü heyecanlanır. Harika iş. Turnayı gözünden vurduk. Başımıza devlet kuşu kondu kafasıyla konuyu açar. Nevzat Demir dur der heyecanlanma. Neyse müstakbel ortak gelir. Teklifini sunar. Nevzat Demir haritayı açar. Tamam sizinle ortaklık yapalım. Biz der Türkiye’de zaten pazarın hakimiyiz. Size ihtiyacımız yok. Ortaklığımızla dünyada hangi pazarlarda giriş yapacağız der. Müstakbel ortak bu sözü duyar duymaz vınnnnnnnnn. Nevzat Demir hakikaten böyle birimi bilmiyorum. Onu övmek için yazmadım. Şu profilde insanlar yaratamadık maalesef. Onun için yazdım.
    Atatürk Hakimiyeti milliye’de diyor du ki. “Bizim düşmanımız ne İngilizdir, ne Fransızdır …. Bizim düşmanımız kapitalizm ve onun çoçuğu emperyalizmdir.” Atatürk’te aynen bunları o gün gördüğü için böyle söylüyordu.

  34. Ne kadar dolu gorunen bombos bir yazi
    Yazida direkt yada dolayli olarak bahsedilen bu”isadamlari” bu”politikacilar” bu “fetoculer” bu “hakimler avukatla” bu “burokratlar memurlar” , hatta bu yaziya dogru yanlis yorum yazanlar , baska gezegenden geldi demekki ..
    Hayret hepsi de turkiyeye gelmis ,
    Yanliz bunlardan norvec te amerika da avustralya da ingiltere de kanada da japonya da isvecde vs vs pek yok ,olanlar da sisteme el suremiyo , ustelik bu ulke vatandaslarinin cogu da gocmen , yani o ulkede dogmamis insanlar
    Yani sunu diyorum ; problem biziz , okuzun altinda buzagi aramaya gerek yok …
    Gercekten problemi olan ilk once kendini degistirsin , yada bos verelim bole devam etsin ama o kotu ben iyiyim mesajlari artik midemi bulandiriyo , is adamina politikaciya sucu yuklemek isin kolay yolu , cunku hepsi bizim eserimiz , biz istedigimiz icin var bunlarin hepsi bs vs…

  35. Ne kadar dolu gorunen bombos bir yazi
    Yazida direkt yada dolayli olarak bahsedilen bu”isadamlari” bu”politikacilar” bu “fetoculer” bu “hakimler avukatla” bu “burokratlar memurlar” , hatta bu yaziya dogru yanlis yorum yazanlar , baska gezegenden geldi demekki ..
    Hayret hepsi de turkiyeye gelmis ,
    Yanliz bunlardan norvec te amerika da avustralya da ingiltere de kanada da japonya da isvecde vs vs pek yok ,olanlar da sisteme el suremiyo , ustelik bu ulke vatandaslarinin cogu da gocmen , yani o ulkede dogmamis insanlar
    Yani sunu diyorum ; problem biziz , okuzun altinda buzagi aramaya gerek yok …
    Gercekten problemi olan ilk once kendini degistirsin , yada bos verelim bole devam etsin ama o kotu ben iyiyim mesajlari artik midemi bulandiriyo , is adamina politikaciya sucu yuklemek isin kolay yolu , cunku hepsi bizim eserimiz , biz istedigimiz icin var bunlarin hepsi bs vs…

  36. Bu gibi yazıları okuyunca çok üzülüyorum …Atamızın kemiklerini daha fazla sızlatmasınlar YCHP yi kapasınlar ve yeni bir parti kurarak ne yerlerse yesinler, dıngılımda olmaz…

  37. Bu gibi yazıları okuyunca çok üzülüyorum …Atamızın kemiklerini daha fazla sızlatmasınlar YCHP yi kapasınlar ve yeni bir parti kurarak ne yerlerse yesinler, dıngılımda olmaz…

  38. Bu günlerin geleceği nutukta söylendi. Bir ülkenin silah atmadan nasil ele geçirileceği madde madde nutuk da yazılı. Piyango bize vurdu.Dincilerin iktidar olacağı rüyada görse kimse inanmazdi. Ama geldiler. Sayelerinde herkes dinsiz oldu. Kizlarimizi kapattılar calistirmiyorlar evde oturup koca bekliyorlar. 14-15 yaşında kızlar evleniyor. Çocukluklarini yaşamadan çocuk sahibi oluyorlar. Millette donuna lastik alacak para yok diyorlar.milletin gotune giyecek donu yok bırak lastik alsınlar. Acilen laik ve Atatürk un kurduğu cumhuriyet ayarlarına donmemiz lazım.

  39. Bu günlerin geleceği nutukta söylendi. Bir ülkenin silah atmadan nasil ele geçirileceği madde madde nutuk da yazılı. Piyango bize vurdu.Dincilerin iktidar olacağı rüyada görse kimse inanmazdi. Ama geldiler. Sayelerinde herkes dinsiz oldu. Kizlarimizi kapattılar calistirmiyorlar evde oturup koca bekliyorlar. 14-15 yaşında kızlar evleniyor. Çocukluklarini yaşamadan çocuk sahibi oluyorlar. Millette donuna lastik alacak para yok diyorlar.milletin gotune giyecek donu yok bırak lastik alsınlar. Acilen laik ve Atatürk un kurduğu cumhuriyet ayarlarına donmemiz lazım.

  40. Uyanis arttikca careler ve alternatifler de mutlaka artar diye umut ediyoruz. Dunya uzerinde kirasi en yuksek apartmanda oturuyoruz. O yuzden hicbir seye sasirmamak lazim, herseye hazir olmak lazim. Yeter ki daha da uyanik daha da sorgulayici olalim. Ne pislik geliyorsa hep kolay yollardan tatli paralardan geliyor. Kendi gobegimizi kendimiz kesmedikce bize daha zor gorunen ama bir turlu cesaret edemeyip hicbir zaman girmedigimiz yollara girmedikce burnumuz bu pisliklerden kurtulmaz. Oturdugumuz apartmanin kira bedeli bunu gerektirir cunku. Yoksa birgun kapi disari ediliriz..

  41. Uyanis arttikca careler ve alternatifler de mutlaka artar diye umut ediyoruz. Dunya uzerinde kirasi en yuksek apartmanda oturuyoruz. O yuzden hicbir seye sasirmamak lazim, herseye hazir olmak lazim. Yeter ki daha da uyanik daha da sorgulayici olalim. Ne pislik geliyorsa hep kolay yollardan tatli paralardan geliyor. Kendi gobegimizi kendimiz kesmedikce bize daha zor gorunen ama bir turlu cesaret edemeyip hicbir zaman girmedigimiz yollara girmedikce burnumuz bu pisliklerden kurtulmaz. Oturdugumuz apartmanin kira bedeli bunu gerektirir cunku. Yoksa birgun kapi disari ediliriz..

  42. 23 Aralık 2019, 12:44

    CHP si komplo sonucunda dersımlı kemal bey basa getırılerek yenıden dızayn edılmek uzere ılk adım atılmıstır. gecen on senenın ardından chp sının durumuna bakmamız yeterlı. sımdı ıkıncı asamaya gecılerek yıne aynı gucler tarafından ABD/AB projesı kapsamında kurultay sonrası ortaya cıkacak olan chp artık ulusalcılıgı ataturkculugu bırakmıs, bır zamanalrın ANAP’ı DYP sı AP sı hatta DP sı durumuna getırlmıs olacaktır. basa gecırelecek kısı de apıkoda beklemektedır.
    fılm boyle bıter mı . bence bıter.
    cunku tıpış secmenı tıpış uyesı tıpış delegesı tıpış mv lerı hatta tıpış medyasıyla masalları dınlemekte mısıl mısıl uyumaktadır.

  43. 23 Aralık 2019, 12:44

    CHP si komplo sonucunda dersımlı kemal bey basa getırılerek yenıden dızayn edılmek uzere ılk adım atılmıstır. gecen on senenın ardından chp sının durumuna bakmamız yeterlı. sımdı ıkıncı asamaya gecılerek yıne aynı gucler tarafından ABD/AB projesı kapsamında kurultay sonrası ortaya cıkacak olan chp artık ulusalcılıgı ataturkculugu bırakmıs, bır zamanalrın ANAP’ı DYP sı AP sı hatta DP sı durumuna getırlmıs olacaktır. basa gecırelecek kısı de apıkoda beklemektedır.
    fılm boyle bıter mı . bence bıter.
    cunku tıpış secmenı tıpış uyesı tıpış delegesı tıpış mv lerı hatta tıpış medyasıyla masalları dınlemekte mısıl mısıl uyumaktadır.

  44. 23 Aralık 2019, 12:27

    Ayrıca bütün iş adamları incelenmeli bir ikisi ile olmaz…çok meşhur olanlar dahil hepsi hepsi..

  45. 23 Aralık 2019, 12:27

    Ayrıca bütün iş adamları incelenmeli bir ikisi ile olmaz…çok meşhur olanlar dahil hepsi hepsi..

  46. Güzel bir perspektif yazı ve çok şey anlatmış …Para para para güç güç güç sonunda hiç..insan bu işte hala çok ilkel ..ömrü kısa nefsi büyük ve aç..aklını kullanmayan toplumlar helak oluyor..insan nedir ne demek bilincinde değiller..tarih bilinci yok ..o yok bu yok ..bir programda bir öğretim Üyesi söylemişti teknolojik vahşi bunlar dedi…teknoloji ve vahşet neler saklı bu tanımda …

  47. Güzel bir perspektif yazı ve çok şey anlatmış …Para para para güç güç güç sonunda hiç..insan bu işte hala çok ilkel ..ömrü kısa nefsi büyük ve aç..aklını kullanmayan toplumlar helak oluyor..insan nedir ne demek bilincinde değiller..tarih bilinci yok ..o yok bu yok ..bir programda bir öğretim Üyesi söylemişti teknolojik vahşi bunlar dedi…teknoloji ve vahşet neler saklı bu tanımda …

  48. 23 Aralık 2019, 11:36

    Nihat abi, iyi çok güzel yazıyorsun, tepeden aşağıdan her yerden olayı görüyorsun, Mansur Yavaş ın da hakkını ver!!! İyiyse iyi ver değilse kötü ver!!!
    O nun hakında da yaz!!
    Mecbur kalmazsan ismini yazmayacaksın yazında. Bende oluşan algı bu.
    İmamoğlu nu çoktan çözdün ve yazıyorsun.
    İmamoğlu nu çözmeye ne var? Mal varlığına bak, dersin kendi çapında rantçı, şimdi de işi büyüttü dünya ya açılma derdinde.
    Mansur bey i çözemedin mi?
    Ülkücülere sende de mi alerji var)))
    Saygılar….

  49. 23 Aralık 2019, 11:36

    Nihat abi, iyi çok güzel yazıyorsun, tepeden aşağıdan her yerden olayı görüyorsun, Mansur Yavaş ın da hakkını ver!!! İyiyse iyi ver değilse kötü ver!!!
    O nun hakında da yaz!!
    Mecbur kalmazsan ismini yazmayacaksın yazında. Bende oluşan algı bu.
    İmamoğlu nu çoktan çözdün ve yazıyorsun.
    İmamoğlu nu çözmeye ne var? Mal varlığına bak, dersin kendi çapında rantçı, şimdi de işi büyüttü dünya ya açılma derdinde.
    Mansur bey i çözemedin mi?
    Ülkücülere sende de mi alerji var)))
    Saygılar….

Giriş Yap

Veryansın TV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya abone olun!